X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Masaaki Suzuki: muzykę Chopina gra się łatwiej niż Bacha

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2019 12:15
- Koresponduje ona bardziej z naszymi emocjami. W końcu człowiek jest z natury romantyczny - mówił w Dwójce wybitny japoński dyrygent, który na festiwalu Chopin i jego Europa wraz z orkiestrą Bach Collegium Japan wykona Koncert fortepianowy e-moll.
Audio
Maasaki Suzuki
Maasaki SuzukiFoto: PAP/Katerina Sulova

Masaaki Suzuki zwrócił uwagę na wątpliwości związane z instrumentacją Koncertów Chopina, ponieważ nie zachowały się pełne rękopisy partytur tych utworów. Dyrygent podkreślił, że opracowanie Chopinowskiej partytury wydane przez oficynę Breitkopf oraz nowsze Narodowe Wydanie nie rozwiązują pewnych kwestii. - Są tam fragmenty zapisane tak, że nastręczają problemów dawnym instrumentom dętym na jakich gramy. Co nie oznacza, że są to złe wydania. Wręcz przeciwnie – uważam, że Wydanie Narodowe jest bardzo dobre i to nim się posługujemy.

Dyrygent opowiadał w audycji o podobieństwach muzyki Bacha i Chopina i swoim osobistym stosunku do twórczości geniusza z Żelazowej Woli.

***

Rozmawiała: Krzysztof Dziuba

Gość: Masaaki Suzuki (dyrygent)

Data emisji: 21.08.2019

Godzina emisji: 8.10

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni Festiwal Muzyczny".

bch/am

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kazuyoshi Akiyama: wykonywanie muzyki jest jak opowiadanie bajki

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2019 13:19
- Dzięki IX Symfonii Beethovena pokochałem muzykę. Zawdzięczam temu dziełu bardzo wiele. Gdybym jej nigdy nie usłyszał pewnie nie zostałbym dyrygentem. Sprawia mi ona za każdym razem wielką radość - mówił w "Letnim Festiwalu Muzycznym" japoński dyrygent.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tatsuya Shimono: ten utwór Pendereckiego jest jak dzieło Picassa

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2019 13:54
- Pod względem ideowym porównałbym tren "Ofiarom Hiroszimy" do Guerniki Picassa. Kiedy po raz pierwszy Penderecki przyjechał do Japonii, by wykonać ten utwór z polską orkiestrą, było to dla nas wszystkich bardzo przejmujące - mówił w Dwójce japoński dyrygent, który wystąpił na festiwalu "Chopin i jego Europa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nelson Goerner: III Koncert to miłosne wyznanie Rachmaninowa

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2019 20:00
- W tym dziele wyczuwalna jest miłość kompozytora do jego instrumentu, do fortepianu. Nie znam innego twórcy, który napisał, albo mógłby napisać taki koncert fortepianowy - mówił w Dwójce argentyński pianista, który wystąpił na festiwalu Chopin i jego Europa.
rozwiń zwiń