"Straszny dwór" na instrumentach historycznych

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2019 16:49
W audycji "Letni Festiwal Muzyczny" zapraszamy na transmisję z festiwalu "Chopin i jego Europa". Muzycy zaprezentują dzieło w kompletnej wersji i na instrumentach historycznych.
Scena z przedstawienia Straszny dwór Stanisława Moniuszki w wykonaniu uczennic żeńskiego Prywatnego Gimnazjum Jadwigi Taczanowskiej, czasy przedwojenne
Scena z przedstawienia "Straszny dwór" Stanisława Moniuszki w wykonaniu uczennic żeńskiego Prywatnego Gimnazjum Jadwigi Taczanowskiej, czasy przedwojenne Foto: Ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego

Opera Stanisława Moniuszki, skomponowana w latach 1861-1864, posiada wyraźne cechy patriotyczne, dlatego była jednocześnie popularna wśród polskiej publiczności i zakazana przez władze rosyjskie. Dzieło, uważane za najlepszą operę Moniuszki, dziś jest jedną z najczęściej wystawianych oper w Polsce.

Program: Stanisław Moniuszko Straszny Dwór

Wykonanie: Edyta Piasecka – sopran, Monika Ledzion-Porczyńska – mezzosopran, Arnold Rutkowski – tenor, Mariusz Godlewski – baryton, Małgorzata Walewska – mezzosopran, Tomasz Konieczny – bas-baryton, Rafał Siwek – bas, Karol Kozłowski – tenor, Marcin Bronikowski – baryton, Joanna Krasuska-Motulewicz – mezzosopran, Paweł Cichoński – tenor, Oksana Gołambowska – alt, Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej (kier. Violetta Bielecka), Orkiestra XVIII Wieku, dyr. Grzegorz Nowak

Festiwal Chopin i jego Europa - transmisja ze Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (transmisja od godz. 19.00).

W przerwie zapraszamy na rozmowę z dyrygentem Grzegorzem Nowakiem (autor: Maciej Łukasz Gołębiowski), a także rozmowę z solistami (autor: Anna Skulska).

***

Na "Letni Festiwal Muzyczny" w niedzielę (25.08) w godz. 19.00-22.15 zaprasza Magdalena Łoś.

am/bch

Zobacz więcej na temat: Stanisław Moniuszko opera

Czytaj także

Moniuszko i opera europejska

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2019 14:42
O związkach utworów scenicznych Moniuszki z europejską twórczością operową opowiadał prof. Ryszard Daniel Golianek z Instytutu Muzykologii UAM w Poznaniu. 
rozwiń zwiń