X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Barwny świat symfonii Pendereckiego

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2013 19:45
Z okazji swoich 80 urodzin wybitny kompozytor Krzysztof Penderecki przygotował dla miłośników swojej twórczości nie lada prezent.
Audio
  • Rozmowa z Krzysztofem Pendereckim o jego symfoniach/Płytomania/Dwójka
Krzysztof Penderecki
Krzysztof PendereckiFoto: Akumiszcza/Wikimedia Commons

 - Po raz pierwszy zadyrygowałem wszystkimi swoimi symfoniami w całości – przyznał w rozmowie z Beatą Stylińską kompozytor. – To są kamienie milowe w mojej twórczości, to są te duże utwory. Zwrócił uwagę, że niewiele polskich symfonii weszło do światowego repertuaru, jego zdaniem "Polska nie jest krajem wielkiej formy”.

- Jak się pisze symfonię, to muszą być tematy, które można powtarzać. Słuchacz oczekuje ich powrotu, dlatego muszą być one znaczące a nie tylko kilka nut – zaznaczył.

Krzysztof Penderecki podkreślił, że symfonie powstają nieraz przez lata, pisze jedną część a później czeka na „coś, by dopełnić symfonię”. – Często bywa, że mam wizję całości utworu – zaznaczył.

Oprócz cyklu symfonii Pendereckiego rozmawialiśmy w "Płytomanii” o nowym albumie zespołu I Turchini z neapolitańską muzyką, nagraniach Szostakowicza, Cage’a.

Zespół I Turchini (do niedawna znany jako Cappella della Pietà de' Turchini), grający pod dyrekcją Antonia Florio, nie próżnuje. Wytwórnia Glossa wydała dwie nowe płyty. Na pierwszej – "Il Tresoro di San Gennaro" – zespół wykonuje religijną muzykę neapolitańską pierwszej połowy XVIII wieku. Na drugiej - wraz ze śpiewaczką Robertą Invernizzi - artyści podążają neapolitańskimi śladami wielkiej diwy XVIII wieku, Faustyny Bordoni (1697-1781). Tym samym hiszpańska wytwórnia inauguruje nową serię: "Sirene - Viaggi musicali di celebri cantanti”.

Audycję prowadził Jacek Hawryluk.

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Recenzenci Dwójki wybrali ulubione płyty roku 2012

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2013 09:30
W pierwszym noworocznym wydaniu "Płytomanii" wszyscy nasi recenzenci przedstawili najciekawsze płyty, które ukazały się w ostatnich 12 miesiącach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dux. Dwadzieścia lat minęło….

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2013 12:14
- Na początku byliśmy firmą usługową, to artyści zgłaszali się do nas. a nie odwrotnie - o trudnych początkach jednej z najważniejszych polskich wytwórni opowiada jej współzałożycielka, Małgorzata Polańska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Fryderyki 2013 gwałtem na muzyce poważnej"

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2013 23:59
- Przekonywano nas, że nagroda będzie bardziej prestiżowa, a artyści będą mieli większą promocję jeżeli będzie mniej nagrodzonych. To się kompletnie nie sprawdziło - mówiła w Dwójce Małgorzata Polańska z firmy Dux. Jak wygląda krajobraz rynku fonograficznego po Fryderykach? Posłuchaj dyskusji.
rozwiń zwiń