X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Hasse. Trudny jak Rossini, rewolucyjny jak Gluck

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2016 11:00
O fenomenie twórczości Johanna Adolpha Hassego mówiły w Dwójce gwiazdy krakowskiego koncertu z cyklu Opera Rara: Vivica Genaux i Fabio Biondi.
Audio
  • Rozmowa o twórczości operowej Johanna Adolpha Hassego (Filharmonia Dwójki)
Johann Adolf Hasse, fragment obrazu Balthasara Dennera, 1740
Johann Adolf Hasse, fragment obrazu Balthasara Dennera, 1740Foto: domena publiczna (wikimedia)

Opera "Piram i Tyzbe" Hassego rozpoczęła nowy sezon Opera Rara. - To jeden z moich ulubionych kompozytorów. Należę do towarzystwa jego imienia i staram się propagować tę muzykę na całym świecie - zdradziła mezzosopranistka Vivica Genaux. - Zakochałam się w pięknej melodyce i ogromnym u Hassego wyczuciu specyfiki ludzkiego głosu. Warto pamiętać, że jego żoną była Faustini Bordoni, słynna XVIII-wieczna mezzospranistka. Dodam, że muzyka Hassego nie jest łatwa do zaśpiewania - to wyzwanie porównywalne do oper Rossiniego - ale nie zdarzają się tam rzeczy niewykonalne - dodała.

Z kolei szef zespołu Europa Galante Fabio Biondi zwrócił uwagę na dramaturgiczne nowatorstwo późnych oper Hassego, które przywodzi na myśl reformę Glucka. Ostrzegł jednocześnie, że jego dzieła sceniczne mogą być dla współczesnego słuchacza nużące...

***

Rozmawiała: Justyna Nowicka

Goście: Vivica Genaux (mezzosopranistka), Fabio Biondi (szef zespołu Europa Galante), Paweł Szczepanik (Capella Cracoviensis), Mateusz Borkowski (krytyk muzyczny)

Data emisji: 29.01.2016

Godzina emisji: 21.00

Materiał wyemitowano w audycji "Filharmonia Dwójki".

mm/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy Monteverdi poznałby swoją Poppeę?

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2015 13:00
Pierwsza opera oparta na wątkach historycznych i najpopularniejsze dzieło Monteverdiego zabrzmiało w ostatniej tegorocznej odsłonie cyklu Opera Rara. Ale czy naprawdę słyszeliśmy muzykę genialnego Claudia?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Don Kichot na operowych deskach

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2016 13:00
W "Płytomanii" mówiliśmy o operze "Don Quichotte chez la Duchesse" Josepha Bodina de Boismortier, francuskiego kompozytora z XVIII wieku.
rozwiń zwiń