X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Polski jazz lat 60. – muzyka i świadectwo historii

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2014 12:00
Na półki angielskich sklepów trafił boks "Jazz in Polish Cinema 1958-67". Album z muzyką filmową Komedy i Trzaskowskiego miał premierę na London Jazz Festiwal.
Audio
  • Polski jazz lat 60. – muzyka i świadectwo historii (Rozmowy improwizowane/Dwójka)
Ustronie Morskie 1958. Koncert zespołu jazzowego Melomani. Nz. od lewej: Andrzej Trzaskowski, Witold Sobociński, Andrzej Idon Wojciechowski, Krzysztof Trzciński (Komeda) i Jerzy Duduś Matuszkiewicz.
Ustronie Morskie 1958. Koncert zespołu jazzowego Melomani. Nz. od lewej: Andrzej Trzaskowski, Witold Sobociński, Andrzej "Idon" Wojciechowski, Krzysztof Trzciński (Komeda) i Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz.Foto: PAP

Pomysłodawca i producent projektu Selwyn Harris przyznał w audycji "Rozmowy improwizowane", że do stworzenia albumu zainspirowały go takie polskie filmy, jak "Nóż w wodzie", "Niewinni czarodzieje" czy "Pociąg".

– Lata, w których powstały te filmy, były w Polsce niezwykle ciekawym okresem również pod względem politycznych. Do tego doszła eksplozja jazzu i młodzi reżyserzy pokroju Polańskiego – powiedział producent.

Jakie utwory znalazły się w zestawieniu? – Boks miał pokazać jazz w polskim kinie, więc według tego klucza dobierałem muzykę. Koncentrowałem się na Komedzie, Trzeskowskim i na filmach, w których jazz stanowi wyraźną dominantę – odpowiedział Harris.

Producent podkreślił też, że album jest propozycją nie tylko dla miłośników kina. – Myślę, że kontekst filmowy tej muzyki, jak również kontekst polityczny i historyczny, może przyciągnąć do niej wielu odbiorów. To nie tylko płyty z muzyką, to również świadectwo historii – podsumował.

***
Tytuł audycji:
Rozmowy improwizowane

Prowadzący: Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński
Data emisji:
4.12.2014
Godzina emisji:
22.00

improwizowane@polskieradio.pl
facebook.com/improwizowane

iwo

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

W "Pardon, To Tu" muzycy szukają się na ścianie

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2014 17:00
- Najważniejsze dla nas było pierwsze sto koncertów, na które nikt nie przyszedł - mówił w Dwójce Daniel Radtke, twórca warszawskiego klubu "Pardon, To tu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Günter Sommer: jestem perkusistą narratorem

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2014 12:20
- Kiedy przeczytałem "Blaszany bębenek", wydawało mi się, że mógłbym opowiedzieć historię Oscara na swojej perkusji - wspominał legendarny wschodnioniemiecki muzyk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"A Love Supreme" w interpretacjach wyznawców Johna Coltrane’a

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2014 20:00
-To fenomen, że gorąco improwizowane sola z tej płyty po latach są wykonywane jako kompozycje - mówili w Dwójce Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński.
rozwiń zwiń