X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Masaccia nie uwiodło migotliwe piękno

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2015 13:00
- Artysta odrzucił scenerię ułudy i nazbyt bogatą kolorystykę - podkreśliła dr Bożena Fabiani opowiadając o włoskim malarzu Tomaso di ser Giovanni Guidi di More.
Audio
  • Dr Bożena Fabiani o włoskim malarzu Tomaso di ser Giovanni Guidi di More (W stronę sztuki/Dwójka)
Fragment fresku Grosz czynszowy w kaplicy Brancaccich
Fragment fresku "Grosz czynszowy" w kaplicy BrancaccichFoto: Domena publiczna/Wikimedia Commons

Masaccio, czyli "gruby", żył tylko 27 lat (1401-1428). Twórczość tego włoskiego malarza to ważny głos w dyskusji, czy w sztuce ma być ślicznie, czy prawdziwie. - On sprowadził sztukę na ziemię, całą uwagę skupił na ludziach. Jego postacie są z tego świata, prawdziwe. Znika blask złota i bajkowość, wkracza samo życie - wskazała w audycji "W stronę sztuki" dr Bożena Fabiani.

Historyk przypomniała, że Masaccio zaproponował nowy sposób widzenia otaczającego świata, natury i człowieka. - Pragnął wszystko - domy, ulice, drzewa, góry - ukazać we właściwych proporcjach względem człowieka - zaznaczyła dr Fabiani i wyjaśniła, na czym polegała przyjęta przez malarza metoda pracy.

Fragment fresku "Wygnanie z raju" (kaplica Brancaccich we Florencji)

***

Tytuł audycji: W stronę sztuki 

Prowadzi: dr Bożena Fabiani

Data emisji: 20.09.2015

Godzina emisji: 10.15

kk/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czemu Madonna Caravaggia ma brudne nogi?

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2015 16:48
- On po prostu jako pierwszy wprowadził do swojego malarstwa postanowienia Soboru Trydenckiego - wyjaśniła historyk sztuki dr Grażyna Bastek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Guido Reni – między Rafaelem a Caravaggiem

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2015 14:00
Zapraszamy do wysłuchania dwóch gawęd dr Bożeny Fabiani o znakomitym włoskim malarzu barokowym i o jego czasach.
rozwiń zwiń