X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dürer w Wenecji

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2012 13:30
W 1505 roku Dürer ponownie przybył do miasta nad laguną. Powracał jako słynny już drzeworytnik.
Audio
Albrecht Drer: Święto Różańcowe
Albrecht Dürer: Święto RóżańcoweFoto: wikipedia, domena publiczna

Po drodze – w Augsburgu - otrzymał zamówienie na obraz do nastawy ołtarzowej w kaplicy grobowej Niemców w kościele San Bartolomeo w Wenecji. "Co rytownik może wiedzieć o kolorach?!" kpili weneccy malarze. Wkrótce jednak żarty się skończyły, a Wenecjanie ustawiali się w kolejce, by obejrzeć dzieło, zanim jeszcze zostało zainstalowane w miejscu przeznaczenia.

Sam doża pofatygował się zobaczyć głośny obraz. Dürerowi zaoferowano stałe stanowisko w Wenecji, z dobrą pensją 200 dukatów rocznie. Malarz jednak, choć bardzo dobrze czuł się w mieście kanałów, nie wyobrażał sobie życia poza rodzinną Norymbergą…

Gawęda dr Bożeny Fabiani.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Przypomnieć Kabruna

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2009 07:00
Muzeum Narodowe w Gdańsku pragnie przypomnieć wybitnego kolekcjonera, Jacoba Kabruna.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Początek drogi Albrechta Dürera

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2012 14:59
Dr Bożena Fabiani zaprasza na pierwszą z trzech zaplanowanych opowieści o znakomitym niemieckim artyście z przełomu XV i XVI wieku.
rozwiń zwiń