Piotr Tabakiernik i jego skąpane w tęczowych harmoniach dzieło

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2020 07:24
W audycji rozmawialiśmy z kompozytorem oraz wysłuchaliśmy fragmentów jego utworu "De Trinitate", który powstał na zamówienie ubiegłorocznego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień".
zdj. il.
zdj. il. Foto: shutterstock.com/SunnyGraph

Posłuchaj
55:04 2020_09_23 22_01_19_PR2_Nowa_Polska.mp3 Piotr Tabakiernik i jego skąpane w tęczowych harmoniach dzieło (Nowa Polska/Dwójka)

 

anioł chorał 1200.jpg
Piotr Tabakiernik: przy "De Trinitate" to tekst uruchomił muzykę

W salach koncertowych, transmisjach radiowych i w streamingach można uczestniczyć w festiwalu Warszawska Jesień, , a ja w cyklu "Nowa Polska" proponuję przyłożyć ucha, uruchomić wyobraźnię i posłuchać muzyki Piotra Tabakiernika (rocznik 1986).

Niewielu znam artystów, którzy mieliby tak szeroki horyzont słuchania, myślenia - refleksji. Katolik zanurzony w trydenckim rycie, miłośnik muzyki Mortona Feldmana, Salvatora Sciarrino,
Horatia Radulescu i Antona Weberna. 

W ubiegłym roku na zamówienie "Warszawskiej Jesieni" skomponował utwór - misterium do tekstów źródłowych: łacińskich i greckich - De Trinitate, z użyciem angklungów, kamieni, muszli, butelek, piasku... (wyk. Marcin Zdunik, "Camerata Silesia" Zespół Śpiewaków Miasta Katowice, Orkiestra Muzyki Nowej, dyr. Szymon Bywalec).

Gorąco zapraszam na spotkanie z kompozytorem i do wysłuchania fragmentów tego dzieła skąpanego w tęczowych, spektralnych harmoniach.

Ewa Szczecińska

***

Tytuł audycji: Nowa Polska 

Data emisji: 23.09.2020

Godzina emisji: 22.00


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Warszawska Jesień. Jerzy Kornowicz: język i muzyka mają kierunek intencjonalny

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2020 12:03
- Dążyliśmy do pokazania, że i język, i muzyka mają siłę sprawczą. Chociażby przez pewne intencje, ukierunkowanie jakiegoś przesłania czy wizji świata. W skali lekkości i powagi festiwal jest rozpięty między językową i muzyczną błahością, niefrasobliwością, po prostu urokiem bycia a językiem i muzyką z całą powagą intencji, jakichś tez o świecie, wręcz prób naprawy tego świata - mówił dyrektor 63. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień".
rozwiń zwiń