Dietetyk: nie da się schudnąć wyłącznie na jednej diecie

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2020 16:55
- Zasada jest prosta: nie da się schudnąć będąc cały czas po prostu na jednej diecie. Gdy się odchudzamy, masa ciała spada. Ale wtedy spada też nasz metabolizm. Więc, by nasze działania były wciąż skuteczne, musimy dołożyć do nich więcej ruchu - mówił Michał Wrzosek, dietetyk online.
Audio
  • Michał Wrzosek radzi, jak chudnąć zdrowo i skutecznie (4. bieg/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Mladen Zivkovic/Shutterstock.com

jakub mauricz 1200.jpg
Dieta bezmięsna w sporcie. Jak to zrobić i czy warto?

Jako dietetyk online pomaga aktualnie ok. 1000 osób. - W prowadzeniu diety są oczywiście zautomatyzowane pewne rzeczy, m.in. regularna analiza postępów, ale poza tym nie ma tu miejsca na rutynę - tłumaczył Michał Wrzosek. Jak podkreślał, luty to dobry czas, by zacząć o siebie dbać. A najciężej jest Polakom chudnąć latem. - Okres wakacyjny jest pod tym względem najsłabszy. Największa mobilizacja następuje u ludzi z reguły na początku i pod koniec roku, tuż przed grudniem, kiedy zaczyna się świętowanie i uczta właściwie trwa przez cały miesiąc - mówił rozmówca Piotra Galusa.

4 bieg Remigiusz Stachelek Piotr Galus 1200.jpg
Trener radzi: przedwiośnie to dobry czas na poprawę sylwetki i zdrowia

ZOBACZ TAKŻE Aerial joga. Na hamakach i chustach - poćwicz sobie w powietrzu >>>

Zdradził jednak kilka tajników swojego zawodu. - W odchudzaniu liczą się nie tylko zgubione kilogramy, ale i obwody, kształt sylwetki, ale także nasze samopoczucie. Bo wiadomo, jeśli mamy dużo kilogramów do zrzucenia, będą one spadać szybciej. Podczas walki z nadmiarem masy warto więc analizować wszystkie elementy - mówił gość Czwórki. I jak podkreślał, ważne, by odpoczywać. - Chodzi o to, by nie chudnąć za szybko. To jest niezdrowe i grozi efektem jo-jo. Jeśli mamy dużo do zrzucenia, czyli ponad 10 kg, nie da się tego zrobić na raz, trzeba podzielić ten czas na etapy - mówił ekspert.

Przerwa dietetyczno-treningowa to więcej jedzenia, a mniej ćwiczeń. - Warto o niej pomyśleć, gdy wciąż czujemy głód i myślimy o jedzeniu, a treningi przestają nam wychodzić: czujemy się słabiej, ćwiczymy mniej efektywnie i gorzej się wysypiamy, a nasza skóra czy paznokcie są w coraz gorszej kondycji - mówił gość Piotra Galusa. - Jeśli tylko kilogramy nie spadają ta, jak byśmy chcieli, to nie powód, by przerwać ćwiczenia, ale by coś w nich zmienić. 

ZOBACZ TAKŻE Rowery stacjonarne wracają do łask >>>

W ubiegłym roku Michał Wrzosek podjął decyzję, że dzięki swojej działalności chce pomagać. Za każdy kilogram zrzucony przez jego podopiecznych złotówkę przeznaczy na fundację Cancer Fighters, która rozpoczęła akcję "Pomaganie przez odchudzanie". - W 2019 moi podopieczni schudli 7 800 kg. To przełożyło się na realną pomoc dzieciom, walczącym z chorobą - mówił gość Czwórki. Ale jak tłumaczył, chudnąc, pomagamy finansowo nie tylko fundacji, ale sobie, i światu. - Koszty hospitalizacji, leczenia, ale też koszty nieobecności pracowników w biurze - to wynikowe złego odżywiania i nadmiernej masy ciała - tłumaczył ekspert.

***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Goście: Michał Wrzosek (dietetyk online)

Data emisji: 21.02.2020

Godzina emisji: 16.05

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Cała prawda o glutenie - nie musimy się go bać

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2018 18:00
- Chleb tzw. bezglutenowy, zrobiony z mąk pozbawionych chemicznie glutenu, ma tak bardzo rozbudowany skład, że śmiało możemy powiedzieć, że jest produktem chemicznym i wysokoprzetworzonym. Ma wysoki indeks glikemiczny i nie zawiera błonnika, jest tylko wypełniaczem diety - przekonuje dietetyczka Karolina Jankowska.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Plan-R. Jak zautomatyzować zdrowe nawyki?

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 12:30
- Krótkoterminowa przyjemność nie sprawi nam radości na dłuższym dystansie. W momencie pokusy, żeby zjeść solone orzeszki albo ciastko z kremem, warto pomysleć o konsekwencjach - mówi psychodietetyk Sylwia Prawdzik, autorka kalendarza motywacyjnego Plan-R.
rozwiń zwiń