Czwórka testuje samochody - Citroen Cactus

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2014 14:12
Gdy zobaczyłem je po raz pierwszy miałem wrażenie, że to auto koncepcyjne i na pewno jak pojawi się na drogach będzie "ugrzecznione" i będzie wyglądało inaczej, ale nie! Wygląda pięknie! Jego wygląd jest bardzo nowoczesny myślę, że albo część ludzi się w nim zakocha od razu a część uzna, że to paskudztwo.
Audio
  • Test auta Citroen Cactus - cz. 1 (Czwórka/Zmiennicy)
  • Test auta Citroen Cactus - cz. 2 (Czwórka/Zmiennicy)
  • Test auta Citroen Cactus - cz. 3 (Czwórka/Zmiennicy)
Citroen Cactus
Citroen Cactus Foto: Kuba Marcinowicz / PR

Cactus ma silnik benzynowy o pojemności 1.2 i mocy 82KM. Wszystkie silniki benzynowe mają taką pojemność a różnią się tylko mocą od 75koni do 110. No i w palecie mamy jeszcze dwa silniki diesla o pojemnościach 1.6 i mocy 92 i 100KM.

PRZECZYTAJ Pełny opis testowanego auta - Citroen Cactus.pdf

Mamy tu bardzo ciekawie wyprofilowaną maskę, która jest zaokrąglona i od razu pionowo opada w dół. Na boki zachodzą (jakby brwi) światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, a pod nimi już niestety normalne lampy wkomponowane w brązowe plastiki. No i duży znak citroena, wygląda pociesznie i sympatycznie.

ZOBACZ Tabela osiągnięć - Citroen Cactus.pdf

No i teraz to, co najbardziej rewolucyjne w tym aucie, czyli jego boki. Na drzwiach zarówno przednich jak i tylnych znajdziemy duże airbampy, czyli takie kawały tworzywa chroniące drzwi przed uderzeniami parkingowymi. Wyglądają ciekawie, bo cała struktura składa się jakby z małych poduszeczek. Ale też w oczy rzucają się duże wystające relingi dachowe, które dodatkowo optycznie podwyższają to auto, które i tak jest lekko podniesione.

Deska
Deska rozdzielcza Citroena Cactusa, foto: Kuba Marcinowicz / PR

 

To, co powali wszystkich, którzy będą chcieli kupić takie auto to możliwość personalizacji tego samochodu, bo do wyboru mamy 4 kolory airbumpów i do tego 10 kolorów nadwozia, razem aż 21 kombinacji!

Zobacz więcej: Testy samochodów w Czwórce <<<

Wnętrze idealnie nawiązuje do niecodziennego wyglądu auta. Od razu mój wzrok przyciągają te fotele. Są jak stara dobra wygodna wersalka z domu rodziców, niecodzienny grubo tkany materiał w kolorze brązowym połączony z czarnymi wstawkami i do tego ta miękkość. Testowana wersja wyposażona jest w dwa fotele z przodu, ale można kupić też cactusa z jedną długą przednią kanapą wtedy wygląda to jeszcze zabawniej.

Za takie nowoczesne i piękne auto w podstawowej wersji przyjdzie nam zapłacić ok. 50 tys nasza testowana wersja kosztowała ok. 72 tys.

By usłyszeć więcej zapraszamy do wysłuchania nagrań z audycji "Zmiennicy".

km, ac

Czytaj także

Czwórka testuje samochody - nowa odsłona Nissana Qashqai

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2014 15:50
Wcześniejszy model Nissana Qashqai kupiło ponad 2 miliony nabywców. Jednak mimo tego sukcesu to auto można porównać do młodego człowieka, który wybiera się na siłownie, aby nabrać masy. Był to wątły samochód, natomiast nowy Qashqai jest już po wielu treningach - dynamiczny i muskularny.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Volkswagen Amarok - tylko dla aktywnych

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2014 15:00
Testujemy samochód, który kojarzy się z jeansowymi ogrodniczkami, koszulą w kratę, słomkowym kapeluszem i muzyką country. Czy jest "wieśniacki"? Tak, ale w znaczeniu "idealnie pasujący do klimatu wiejskiego". To tak zwany "wół roboczy".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Test samochodu. Mini Cooper - auto dla indywidualistów

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2014 12:00
Pierwsze Mini, produkowane przez koncern BMW, pojawiło się 13 lat temu, czyli w 2001 roku. Testujemy jego trzecią generację, ale mam wrażenie że dużo zmienić w nim nie można. Bo Mini pomimo tego że nowoczesne musi być klasyczne i nawiązywać do legendy.
rozwiń zwiń