Ludzie chcą czytać plotki o celebrytach, a ci lubią się zwierzać

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2013 15:49
Portale plotkarskie biją rekordy odsłon, tabloidy sprzedają się bardzo dobrze. Dlaczego tak bardzo lubimy zwierzenia i plotkich o sławach?
Audio

Ostatnio bardzo modne stało się publiczne zwierzanie. Gwiazdy nie żałują nam pikantnych szczegółów ze swego życia. Kasia Figura o przemocy w swojej rodzinie opowiedziała w poczytnym magazynie, Lance Armstrong do stosowania dopingu przyznał się w telewizji. Okazuje się, że takie zwierzenia sprzedają się świetnie, chcemy je czytać i oglądać.

Krzysztof Grzybowski zapytał swoich gości, dlaczego gwiazdy tak chętnie "spowiadają się" plotkarskim czasopismom.

- Wytłumaczenie jest proste: telefon nie dzwoni albo dzwoni tak rzadko, że zastanawiają się jak utrzymają swojego Lexusa czy Porschaka - kasa, kasa, kasa - mówi Andżelika Swoboda, redaktor naczelna plotek.pl.  - Dochodzi do tego jeszcze ich własna próżność, bo kiedyś się bywało na pierwszych stronach gazet, a teraz czegoś brakuje - dodaje.

- Dziś nastąpiła zmiana funkcji artysty, celebryty. Nastąpiło zwyrodnienie funkcji artysty w społeczeństwie. Kiedyś aktor wykonywał pewną funkcję - miał grać na scenie, dziś już tak nie jest - uważa Radosław Muniak, kulturoznawca SWPS w Warszawie.

Od lat możemy obserwować zmianę specyfiki mediów. Portale internetowe z jednej strony piszą o poważnej światowej polityce, z drugiej serwują ranking biustów celebrytek.Tabloidy żyją dzięki plotce, a ludzie chcą to czytać i oglądać. Sensacja i seks się sprzedają. Andżelika Swoboda uważa, że w tym momencie jesteśmy na etapie zachłyśnięcia się plotką, być może z czasem z niej zrezygnujemy.

Radosław
Radosław Muniak, Andżelika Swoboda i Krzysztof Grzybowski

Jak żyje informacja w sferze medialnej, po co nam te plotki i czemu chcemy czytać o majtkach Dody dowiesz się więcej słuchając załączonej audycji "4 do 4".

Zapraszamy również do wysłuchania załączonego materiału Karoliny Mózgowiec, o tym czy czytamy i czy chcemy czytać plotki.

(pj)

Czytaj także

Być jak Angelina Jolie

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2012 12:50
W czwórkowym studiu zagościła polska Angelina Jolie, czyli Monika Fijałkowska. Sobowtórka gwiazdy podkreśla, że bardzo oddziela życie zawodowe od prywatnego. Jest bardzo podobna do Angeliny, ale wciąż jest Moniką!
rozwiń zwiń

Czytaj także

Celebryta może nawet "zabić"

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2012 11:30
Znane twarze często idealnie współgrają z towarem, który mają zareklamować. Zdarza się jednak, że producent może sobie strzelić w kolano, wybierając do promocji towaru kontrowersyjnego celebrytę.
rozwiń zwiń