X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nie ma sensu spać dłużej. Warto spać głębiej

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2018 14:17
Jeśli zdarzy nam się, że w ciągu tygodnia śpimy zaledwie po 4-6 godzin, to weekendowa noc, spanie po 13 godzin, nie pozwoli tego nadrobić. A będzie nawet jeszcze gorzej.
Audio
  • Ile spać? Jak odespać? I o jakie warunki snu zadbać? (Stacja nauka/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/LightField Studios

- W takiej sytuacji dochodzi do rozregulowania zegara biologicznego - mówi doktor Michał Skalski. - Zjawisko odsypiania deficytów jest naturalne fizjologicznie, przy czym niedobory snu wyrównuje się przez jego pogłębianie - dodaje.  

praca stres zmęczenie skutek 1200.jpg
Czy jesteśmy chronicznie zmęczeni?

Czwórkowy ekspert zauważa, że zwykle w dni robocze śpimy, po 6-7 godzin, w weekendy zaś 7-8. Podkreśla też, że czas naszego snu skrócił się od lat 90. o średnio godzinę. - Głębokość naszego snu sprawia, że już nawet po 5 godzinach możemy czuć się wyspani - przyznaje. 

Jakość naszego snu zależy od wielu czynników. Ważne jest wyciszenie i higiena snu, ale i temperatura otoczenia. Czy krótszy sen oznacza dłuższe życie? Co sen ma wspólnego z otyłością? O tym m.in. w materiale Weroniki Puszkar. 

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Materiał przygotowała: Weronika Puszkar

Data emisji: 18.12.2018

Godzina emisji: 12.19

pj/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lubisz leżeć? Zacznij na tym zarabiać!

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2017 15:30
Ponad 400 tysięcy złotych można zarobić leżąc nieprzerwanie przez 60 dni. - To nie jest praca marzeń przekonuje Karol Wójcicki z Centrum Nauki Kopernik i tłumaczy, dlaczego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chodnik antysmogowy oczyści powietrze w Warszawie?

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2018 16:44
350 metrów chodnika pokrytego specjalną mieszanką betonu ma zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w okolicy o 30 proc. - Neutralizujemy związki niekorzystne dla ludzkiego zdrowia - mówił Karol Chilmon z Politechniki Warszawskiej, jeden z inicjatorów projektu.
rozwiń zwiń