X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak stworzyć dobry reportaż radiowy?

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2017 12:00
Tym razem w programie, wyjątkowo, zaprosiliśmy do wysłuchania opowieści o reportażu radiowym, nie literackim. O tej formie i o specyfice swojej pracy mówiła m.in. Olga Mickiewicz-Adamowicz związana ze Studiem Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia.
Audio
  • Jak tworzy się reportaże radiowe? (Faktofonia/Czwórka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Glow Images/East News

vaporwave 1200.jpg

Jak przekonywała, reportaż radiowy "wymaga bardzo dużej świadomości". - Jako reportażyści musimy zdawać sobie sprawę z tego, o czym jest nasza historia. Sama podróż, ciężka choroba czy dom dziecka - to jeszcze nie jest temat. Musi być jakieś "drugie dno", które trzeba umieć znaleźć, a my musimy zdecydować, co nim jest. Wówczas tworzy się reportaż uniwersalny, w którym za pięć czy pięćdziesiąt lat słuchacz także będzie mógł odnaleźć coś ciekawego dla siebie - tłumaczyła w rozmowie z Czwórką.

W programie mówiliśmy także o budowaniu napięcia, dramaturgii reportażu, jego punktach zwrotnych i kształcie, który należy mu nadać.

Poznaliśmy także biografię jednego z najbardziej znanych twórców związanych z tym gatunkiem, czyli Jacka Stwory. Zapraszamy także do wysłuchania nagrania całej audycji, w której rozmowy przeplatają się z muzyką, m.in. klimatycznym folkiem grupy Sutari czy twórczością Mateusza Franczaka.

***

Tytuł audycji: Faktofonia

Prowadzi: Dominika Klimek

Data emisji: 25.12.2017

Godzina emisji: 19.05

kd/ml/mg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Janina Jankowska - legenda polskiego reportażu

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2015 11:00
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski design. "Niektóre rzeczy muszą się odleżeć"

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2017 11:40
- Nieświadomość to główna postawa, jaką mamy wobec polskiego designu. Jeżeli jednak ktoś zaczyna się interesować tym tematem, to w pierwszej kolejności sięga po vintage - opowiada Małgorzata Czyńska.   
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marcin Kołodziejczyk o książce "Peryferyjczyk": chodziło mi o zwykłość

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2017 14:00
- Przez lata szukałem historii, które zaciekawią przede wszystkim mnie, nie redakcje, dla których pracowałem. Wtedy jest się wobec czytelnika najszczerszym. Oddaje się mu to, co najlepsze - mówił Marcin Kołodziejczyk, autor książki "Peryferyjczyk".
rozwiń zwiń