X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Polski design. "Niektóre rzeczy muszą się odleżeć"

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2017 11:40
- Nieświadomość to główna postawa, jaką mamy wobec polskiego designu. Jeżeli jednak ktoś zaczyna się interesować tym tematem, to w pierwszej kolejności sięga po vintage - opowiada Małgorzata Czyńska.   
Audio
  • Małgorzata Czyńska opowiada o książce "Dom polski. Meblościanka z pikasami" (Faktofonia/Czwórka)
Sklep firmowy najstarszej działającej w Polsce manufaktury wytwarzającej porcelanę - Polskiej Fabryki Porcelany Ćmielów i Chodzież S.A. w Warszawie
Sklep firmowy najstarszej działającej w Polsce manufaktury wytwarzającej porcelanę - Polskiej Fabryki Porcelany "Ćmielów" i "Chodzież" S.A. w WarszawieFoto: PAP/Marcin Obara

Małgorzata Czyńska W designie i w modzie są momenty, że rzeczy muszą się "odleżeć". Tylko wtedy jest możliwe, by odkryć je na nowo. Tak było z ceramiką lat 60., być może tak się stanie z projektami z lat 90.  

Autorka książki "Dom polski. Meblościanka z pikasami" opisała swoje spotkania z polskimi projektantami, bo - jak przyznaje - chciała się dowiedzieć, jak mieszkają ludzie, których projekty - meble, szkło, porcelana, tkaniny - trafiają do wielu polskich mieszkań. - Wybór rozmówców był nieprzypadkowy. W tym gronie znaleźli się ludzie, którzy od lat 50. aż do dzisiaj meblują naszą przestrzeń - mówi gość Czwórki.

Z tych bardzo osobistych opowieści wyłaniają się historia polskiego dizajnu i historia projektowania mieszkań. Tytułowy "dom polski" okazał się bardzo pojemny, rozciągnął się na kraj, miasto, krajobraz, błękit nieba i... zapach śliwek.

Małgorzata Czyńska We współczesnym polskim designie jest wielu utalentowanych projektantów i zdecydowanie za mało silnych marek

***

Tytuł audycji: Faktofonia

Prowadzi: Dominika Klimek

Gość: Małgorzata Czyńska (autorka książki "Dom polski. Meblościanka z pikasami")

Data emisji: 4.12.2017

Godzina emisji: 19.05

kul/ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Filip Springer: reportaż to świetny sposób na poznawanie świata

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2017 10:00
Zaczęło się od książki "Miedzianka. Historia znikania", która budziła spore emocje. Potem była m.in. "Źle urodzone". Springer pisze o ludziach i architekturze. W Czwórce opowiadał o swojej pracy i warsztacie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Non/fiction" - co dalej z polskim reportażem?

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2017 13:00
- Wiele osób łapało się za głowę mówiąc, że bez reklam nie przeżyjemy miesiąca. Stwierdziłyśmy, że mamy swoje ideały i jeśli w ogóle zabierać się za coś nowego, to trzeba starać się zrobić to trochę inaczej - mówiła współtwórczyni "Non/fiction" Dorota Groyecka.
rozwiń zwiń