X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy gry wyścigowe są niszowe? Motosport przed ekranem

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2020 14:34
Gry wyścigowe w e-sporcie mają się bardzo dobrze, a polscy zawodnicy prezentują w nich bardzo wysoki poziom. Jeździ w nich Robert Kubica, a niektórzy zawodnicy e-spotowi trafiają na tory w realu. 
Audio
  • Bartosz Musiał opowiada o motosporcie w sieci (Strefa Gamingu/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: rkl_foto/Shutterstock

- Jeśli mowa o e-motosporcie to dziś ciężko mówić o grach, to raczej są symulatory, aczkolwiek od gier się pewnie wszystko zaczyna - wyjaśnia Bartosz Musiał, prowadzący Karting Raport, fan gier motoryzacyjnych i motosportu. - Każdy grał w "Need for speed". Jest sporo przykładów, że zaczęło się to od gier komputerowych, a poszło dużo dużo dalej - dodaje. 

Nie jest tajemnicą, że motosport jest bardzo drogą imprezą. By startować w takich zawodach niezbędni są liczni sponsorzy i duże pieniądze. Ten problem dostrzegają reklamodawcy i firmy, widzą, że trzeba pójść w stronę wirtualnych wyścigów, bo one są tańsze. - Dziś młodych widzów Formuła 1 przyciąga nie wyścigami Formuły 1, tylko zawodami e-sportowymi, w których zawodnicy rywalizują w grze, która jest wydawana co roku - mówi specjalista. - W zeszłym roku mieliśmy nawet Polaka w tej stawce. Nie był to Robert Kubica, a Patryk Krutyj, który startował w najmocniejszym, wydaje się, zespole Mercedesa - dodaje. 

Na platformie iRacing ścigają się najlepsi kierowcy świata - Robert Kubica, Lando Norris, Kimi Raikkonen, Max Verstappen Bartosz Musiał

Czwórkowy gość przytacza badania brytyjskiej firmy doradczej, która wyliczyła, że przeciętnie streamujący, rywalizujący zawodnik w wieku 17-25 lat, może w tym e-sporcie zarobić około 120 tysięcy funtów rocznie. 

- Najpopularniejszym symulatorem obecnie na rynku jest "iRacing". Bardzo dobrze jest w nim odwzorowana dynamika i fizyka jazdy. Tory, na których trwa rywalizacja, były skanowane laserowo - zdradza gość Czwórki. - Jeden z polskich kierowców, Jan Kisiel przygotowywał się na tym symulatorze do swojego wyścigu w serii GT na torze w Barcelonie. Później opowiadał, że punkty hamowania na torze były dokładnie takie same, jak w grze - dodaje. 

W sieci nie brakuje też innych platform wyścigowych, jak "Assetto Corsa" czy "rFactor 2". Bartosz Musiał wskazuje na mocne powiązania e-motosportu z motosportem. Podaje liczne przykłady zawodników, którzy z toru wyścigów siadają przed komputerami, ale i tych, którzy z wyścigów e-sportowych trafili na rzeczywisty tor. 

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "Jeffrej" Chmiel

Gość: Bartosz Musiał (prowadzący Karting Raport, fan gier motoryzacyjnych i motosportu)

Data emisji: 26.01.2020

Godzina emisji: 12.08

pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nowy sezon League of Legends - zapowiadamy, co będzie się działo

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2020 12:50
To, że League of Legends jest absolutnym monopolistą gatunku MOBA, wiemy nie od dziś. Oczywiście nikt nie podważa prestiżu i puli nagród podczas DOTA International, ale to właśnie dzieło Riot Games, które teoretycznie nie było pierwsze na rynku, potrafiło rozkochać w sobie miliony graczy na całym świecie. Bądźcie gotowi Przywoływacze! Przed nami sezon dziesiąty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Might and Magic Chess Royale. Premiera już blisko

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2020 11:54
Na rynku gier często możemy zaobserwować takie zjawisko: kiedy pojawi się na nim nowy gatunek i zyska popularność, wtedy każdy deweloper chce mieć swój tytuł w tej kategorii. 
rozwiń zwiń