Nowe Technologie

Lenovo chce być największym dostawcą w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2012 00:00
Lenovo obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia marki ThinkPad. Jak podkreśla dyrektor generalny firmy, w ciągu 20 lat polski rynek komputerowy zmienił się dramatycznie i dziś od firm wymaga się nieustannej innowacyjności. W rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria dyrektor generalny Lenovo Polska Andrzej Sowiński wyjaśnia, że firma chce tego dokonać w ciągu zaledwie dwóch lat.
Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska
Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska

 

- Dwadzieścia lat temu można było w Polsce sprzedać wszystko, co się miało. Konkurencja była dużo mniejsza, bo producentów, których sprzęt można było dostać w Polsce, było znacznie mniej. W tej chwili praktycznie wszyscy, którzy produkują rzeczy związane z komputerami, mikroprocesorami, są obecni na polskim rynku i jest bardzo ostra konkurencja - mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.   Jego zdaniem to ogromne wyzwanie, które wymaga zmiany w podejściu do planowania działań biznesowych, by optymalizować go również ze strony logistycznej i finansowej.  - Rynek jest zdecydowanie bardziej wymagający, ale i zdecydowanie większy. Jesteśmy jednym z czołowych rynków w Europie, więc jest o co się bić, ten tort jest naprawdę duży - twierdzi dyrektor generalny.  Pomóc zdobyciu większości tego tortu mają nowości produktowe. Wśród nich m.in. ultrabook ThinkPad X1 Carbon skierowany do klienta biznesowego. Jego cena zaczyna się od 7900 zł.   - Oczywiście w kategorii mobilnych rozwiązań również rozszerzamy naszą ofertę. Standardowych notebooków, klasycznych. Bardzo dynamicznie wchodzimy w kategorię ultrabooków - zauważa dyrektor generalny Lenovo Polska.  Producent podkreśla, że pamięta również o masowym kliencie. Dzięki serii komputerów IdeaCentre, Lenovo chce odbudować rynek komputerów stacjonarnych.   - Komputery all-in-one, czyli stacjonarne, z ekranami dotykowymi to produkty bardzo innowacyjne. Ciekawe będą produkty z serii A520 i A720, które niebawem pojawią się w polskich sklepach - wymienia dyrektor Lenovo Polska. - Mają przede wszystkim bardzo wysoką jakość wykonania matrycy dotykowej, wysokie parametry, dobre oprogramowanie - Windows 8 - wyjaśnia dyrektor Sowiński.  Serca najbardziej wymagających użytkowników ma podbić seria komputerów hybrydowych Yoga. Te produkty spełniają równocześnie funkcję standardowego laptopa i tabletu.   - Jako uzupełnienie, wisienka na torcie, lada chwila na półkach w polskich sklepach pojawi się produkt o nazwie kodowej Yoga, czyli komputer hybrydowy, który odpowiednio potraktowany spełnia funkcje klasycznego ultrabooka i tabletu - wyjaśnia Sowiński. - Yoga będzie mieć ekran 11- czy 13-calowy. Mimo tego, że są to innowacyjne produkty, będą się zaczynały od ok. 2 tys. zł - dopowiada szef polskiego oddziału firmy.

 

Zdaniem ekspertów to odważny krok, bo dziś większość użytkowników stosuje w domu standardowy komputer, a poza nim korzysta z tabletów.Dziś oczy firmy skierowane są na Azję i Amerykę Łacińską. W lipcu połączyła się z dużym producentem komputerów NEC oraz przeniosła część produkcji do Japonii, która jest odbiorcą 1/4 produktów marki Lenovo. - W Japonii joint venture z firmą NEC, którą w Polsce wszyscy od wielu lat dobrze znają. To spowodowało, że w Japonii już jesteśmy największym dostawcą komputerów osobistych - podkreśla manager firmy. Lenovo przygotowuje się do skoku na Brazylię. Kilka tygodni temu chiński potentat oznajmił, że kupuje za 148 mln dolarów brazylijskiego producenta sprzętu elektronicznego CCE. Produkowana i montowana ma tam być cześć komputerów skierowana na rynek Ameryki Łacińskiej - jego zdobycie to jeden z ważniejszych punktów w strategii firmy. - Na tej bazie czyni tam olbrzymie inwestycje, by lokalnie produkować komputery dla rynku brazylijskiego, który jest jednym z czterech największych rynków na świecie - tłumaczy Sowiński.

 

Źródło: Newseria.pl

Czytaj także

Lenovo Thinkpad: tablet dla biznesu

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2012 00:00
Tablety to drogie zabawki, które nie nadają się do pracy. Z taką, dość powszechną, opinią próbuje walczyć Lenovo za pomocą najnowszego sprzętu z rodziny ThinkPad - tabletu wyposażonego w system Android.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Lenovo i EMC: współpraca globalna

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2012 00:00
Firmy poinformowały o nawiązaniu szeroko zakrojonej partnerskiej współpracy, która wzmocni pozycję Lenovo na rynku serwerów i rozwiązań pamięci masowej, a jednocześnie znacząco zwiększy zasięg EMC w Chinach i na innych kluczowych rynkach wschodzących.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Lenovo deklasuje konkurencję wynikami Q1 2012-13

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2012 00:00
Grupa Lenovo opublikowała dzisiaj wyniki za pierwszy kwartał roku finansowego zakończony 30 czerwca 2012 roku, wykazując sprzedaż kwartalną w wysokości 8 miliardów USD, oznaczającą wzrost o 35% w ujęciu rok do roku. Jednocześnie przychody netto osiągnięte przez Lenovo w pierwszym kwartale wzrosły rok do roku o 30% do 141 milionów USD. Dowodzi to, że firma jest w stanie utrzymać rentowny wzrost w trudnych warunkach rynkowych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Co mają do zaoferowania następcy Thinkpada?

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2012 00:00
W październiku tego roku mija dwadzieścia lat od debiutu na rynku pierwszych ThinkPadów - modeli 700, 700C i 700T. Co obecnie następca IBM może zaoferować? Na ile tradycja łączy się z nowoczesnością i czy nadal można uważać komputery tej marki za sztandarowe?
rozwiń zwiń
Czytaj także

ThinkPad skończył 20 lat

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 00:00
Z tej okazji Lenovo wprowadziło do sprzedaży najnowszy model biznesowej serii - ultrabook Lenovo ThinkPad X1 Carbon. Sprzęt, którego obudowa jest wykonana z odpornego na uszkodzenia i zarazem lekkiego włókna węglowego, jest już dostępny w Polsce.
rozwiń zwiń