X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Najlepsze bankowe konta w internecie

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2013 10:56
Świat idzie do przodu. Kiedy w 2000 roku powstawał pierwszy polski bank internetowy, mBank, wydawało się, że niemożliwe jest prowadzenie takiej działalności bez stacjonarnych oddziałów. Nic bardziej mylnego.
Najlepsze bankowe konta w internecie
Foto: Glow Images/East News

Dziś to placówki wydają się zbędne, a najważniejszy jest dostęp do konta 24 h na dobę przez cały tydzień. Rynek podbiły konta internetowe, dlatego też porównywarka Comperia.pl sprawdza, które z nich jest najlepsze.

Kto lubi stać w kolejkach?

Ponad dekadę po wprowadzeniu bankowości internetowej trudno wyobrazić sobie, że moglibyśmy obecnie tracić czas w kolejkach, by wykonać dowolną transakcję na naszym rachunku. 24- godzinny dostęp do konta wydaje się być standardem od wieków. W swoich oczekiwaniach idziemy dalej – chcemy mieć możliwość zarządzania finansami za pomocą telefonu, robić przelewy bez opłat, nawet ekspresowe, otwierać rachunki w banku online, bez konieczności kontaktowania się z jego pracownikiem. Te wszystkie cechy powinno, naszym zdaniem, posiadać najlepsze konto internetowe. I takiego rachunku szukaliśmy na rynku.

Założenia

Naszym celem było odnalezienie najlepszego konta internetowego dla klienta indywidualnego. Przyjęliśmy, że miesięczne wpływy na konto wynoszą 3 tys. zł, a saldo 3,5 tys. zł. Modelowy klient wykonuje 10 internetowych przelewów zewnętrznych miesięcznie, w tym dwa ekspresowe i ma zdefiniowane 3 zlecenia stałe. 3 razy w miesiącu wypłaca środki z obcego bankomatu (po 200 zł). Kartą płaci 6 razy w miesiącu, łącznie wydając w ten sposób 600 zł.

Metodologia

Konta prześwietlaliśmy pod względem 11 parametrów - opłaty za prowadzenie rachunku, opłaty za zewnętrzny przelew internetowy,  opłaty za wypłatę ze wszystkich bankomatów w Polsce, opłaty za wydanie karty do konta, opłaty za użytkowanie karty do konta, możliwości wykonania i kosztu przelewów ekspresowych w Internecie,  dostępu do bankowości mobilnej, dostępności usługi moneyback/ cashback (rozumiany jako procentowy lub kwotowy zwrot płatności kartą za zakupy), możliwości zawarcia umowy o prowadzenie konta za pomocą przelewu, dostępności produktów bankowych online i możliwości uzyskania kredytu online.

Przyznawaliśmy po 1 punkcie za brak opłat związanych z użytkowaniem konta i 0 punktów, jeśli opłaty takie wystąpiły, niezależnie od ich wysokości. Dodatkowo, każdy bank mógł zyskać punkt za dostęp do bankowości mobilnej, moneyback, możliwość otwierania konta za pomocą przelewu, dostęp do produktów bankowych online i możliwość uzyskania kredytu przez Internet. W rankingu można było maksymalnie zdobyć 11 punktów.

A zwycięzcą jest…

Największą ilość punktów otrzymało konto osobiste w banku Alior Sync. Rachunek ten jest zupełnie darmowy i spełnia oczekiwania najbardziej wymagającego „mobilnego klienta”.  Wszystkie czynności związane z finansami osobistymi można wykonać za pomocą komputera lub telefonu i nie zapłacimy za nie nawet złotówki. Darmowe są nawet przelewy ekspresowe, pod warunkiem, że nie wykonamy ich więcej niż 10 w miesiącu. Dodatkowo bank premiuje aktywnych klientów dzięki 5 proc. cashbackowi za zakupy wykonane Internecie.

Zwycięzcy po piętach  depcze Konto Zarabiające w Meritum Banku. Rachunek ten przegrał jednym punktem, ponieważ pobierana jest opłata za przelewy ekspresowe wykonywane online.

 



autor: Jan Petersen

Czytaj także

Bezpieczna wizyta w e-banku

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2013 10:15
Dostęp do bankowości elektronicznej posiada już ponad 20 mln Polaków. Rosnąca liczba transakcji przyciąga coraz większą uwagę cyberprzestępców. Dlatego coraz ważniejsze jest zachowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z konta online.
rozwiń zwiń