Nowe Technologie

Mobilny BI z technologią Microsoft

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2013 08:41
Rewolucja jaka dokonała się na rynku urządzeń mobilnych otworzyła nowe możliwość przed rozwiązaniami Business Intelligence, które dostarczają korporacjom dostęp do raportów, danych z dowolnego miejsca.
Mobilny BI z technologią Microsoft
Foto: glowimages.com

Firmy, które pracują w Business Intelligence coraz częściej dostosowują swoje rozwiązania do urządzeń mobilnych, typu: smartfon czy też  tablet. Dzieje się tak, gdyż korporacje dostrzegają siłę drzemiącą w mobilnych gadżetach, które usprawniają ich biznes i wpływają na finanse.

Małe, ale pozwalają wyprzedzić konkurencję

Nad aplikacjami natywnymi na urządzenia mobilne pracuje ITMAGINATION, tworząc rozwiązania BI, które usprawniają procesy zarządzania firmą z każdego miejsca. - Przedsiębiorstwa chcąc, czy nie chcąc będą musiały zmierzyć się z koniecznością dostosowania  rozwiązań BI do specyfiki małych urządzeń, które zagwarantują im znaczną przewagę nad konkurencją - wyjaśnia Konrad Wypchło, Business Intelligence Program Manager ITMAGINATION.

„Małe urządzenia” takie jak, np. smartfon, tablet pokazały, że mogą być potężną platformą do zarządzania swoim biznesem. Tym samym zatarła się granica pomiędzy komputerem, a powyższymi urządzeniami. Przy tym komfort pracy mimo znacznie mniejszego ekranu pozostał ten sam. Dzieje się tak, gdyż aplikacje natywne, które są specjalnie dedykowane pod urządzenia mobilne są dostosowane pod potrzeby interfejsów dotykowych i małych ekranów.

Korzyści finansowe w biznesie

Poza tym jednolita platforma technologiczna jaką posiadają narzędzie wyprodukowane przez Microsoft, czyli Windows 8 i Windows Phone pozwala w pełni zintegrować urządzenie mobilne z siecią firmową. Posiadanie tej samej platformy pozwala znacząco obniżyć koszty, gdyż firma ma już zespół profesjonalistów, którzy są w stanie przygotowywać aplikacje desktopowe czy też mobilne. W przypadku Windows 8 nie ma żadnej  różnicy pomiędzy laptopem a tabletem. System i technologia wykonania aplikacji jest taka sama. - Bogactwo technologiczne, które idzie za platformą Microsoft skutkuje tym, że aplikacje mogą być bardziej funkcjonalne i realizują znacznie więcej scenariusz niż aplikacje na platformę iOS czy Android - mówi Konrad Wypchło, Business Intelligence Program Manager ITMAGINATION.

Szybkość podejmowania decyzji

Niewątpliwym atutem mobilnego urządzenia jest możliwość pracy w terenie, co nierzadko ma znaczący wpływ na finanse korporacji. Dzieje się tak, gdyż decyzje mogą być znacznie szybciej podejmowane. Za przykład może posłużyć handlowiec, który jest u klienta. Dzięki rozwiązaniu BI można szybko sprawdzić na tablecie lub telefonie, czy np. dany produkt jest na magazynie.

  • Rozwiązania BI cieszą się dużym zainteresowaniem wśród osób zarządzających - prezesów, managerów. Dla nich nie jest ważne przeglądanie danych w sposób szczegółowy, ale segregowany, a na urządzeniach mobilnych takie przeglądanie jest najłatwiejsze. - Użytkownik może, bowiem zdefiniować kilka wysokopoziomowych wskaźników i obserwować je w sposób bogaty wizualnie, w czasie rzeczywistym, bez konieczności dostępu do laptopa czy też powrotu do biura. Na ich podstawie możne podjąć szybką decyzję - wyjaśnia Wypchło.

Warto dodać, że dane przechowywane na urządzeniach Microsoftu są bezpieczne. Bezpieczeństwo gwarantują te same mechanizmy autoryzacji, które są wbudowane w laptopy. I na koniec warto dodać, że koszt wytworzenia aplikacji natywnej jest bardzo zbliżony do aplikacji desktopowej. Przy tym urządzenia mobilne są znaczenie tańsze, często stanowią koszt operacyjny - można je dostać od sieci w ramach abonamentu.



autor: Informacja prasowa

Czytaj także

Jak uzyskać najwięcej z mobilnych systemów BI?

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 10:00
Smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne stają się niezaprzeczalnie coraz bardziej popularne w miejscach pracy. Jak wykorzystać je w mobilnych systemach BI?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie firmy wyróżnione na WPC 2013

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2013 11:15
Tytułem Partnera Roku 2013 w Polsce wyróżniony został APN Promise S.A. Kolejne wyróżnienia otrzymały trzy inne firmy partnerskie z Polski – Netwise S.A., Asseco Poland S.A. oraz Bonair S.A.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak wykorzystać potencjał technologii mobilnych w obsłudze klienta?

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2013 09:16
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Interactive Intelligence w kwietniu 2013, dwóch na pięciu klientów, którzy kontaktowali się z contact center w ciągu ostatniego roku, posiada smartfony, a co dziesiąty posiada tablet. Jednak niewiele firm zdaje sobie sprawę z potencjału, jaki posiadają technologie mobilne w zakresie usprawnienia obsługi klienta.
rozwiń zwiń