Następca teleskopu Hubble'a ma już zwierciadła

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2011 12:00
Amerykańska agencja kosmiczna NASA poinformowała o zakończeniu ważnego etapu konstrukcji Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba (JWST). Wyszlifowane zostały już wszystkie segmenty zwierciadła głównego teleskopu.
Następca teleskopu Hubble'a ma już zwierciadła
Teleskop JWST będzie składał się z czterech rodzajów zwierciadeł wykonanych z berylu. Najważniejsze jest lustro główne, które będzie złożone z segmentów o łącznej powierzchni około 25 metrów kwadratowych, co odpowiada zwierciadłu o średnicy 6,5 metra.
Zwierciadła były szlifowane w firmie L3 Integrated Optical Systems - Tinsley w Richmond w Kalifornii. Dokładność polerowania powierzchni to milionowe części centymetra. Po wyszlifowaniu na zwierciadła napylane jest cienka warstwa złota, aby zwiększyć zdolność lustra do odbijania światła. Jak dotąd NASA ukończyła napylanie warstw na 13 z 18 segmentów lustra głównego.
Teleskop JWST jest przygotowywany jako następca Kosmicznego Teleskopu Hubble'a, chociaż będzie pracował w nieco innym zakresie długości fali. JWST ma zostać wystrzelony w kosmos w 2018 roku i krążyć po orbicie odległej o około 1,5 miliona kilometrów od Ziemi.

Teleskop JWST (James Webb Space Telescope) będzie składał się z czterech rodzajów zwierciadeł wykonanych z berylu. Najważniejsze jest lustro główne, które będzie złożone z segmentów o łącznej powierzchni około 25 metrów kwadratowych, co odpowiada zwierciadłu o średnicy 6,5 metra.

Zobacz więcej na temat: firma Kalifornia kosmos NASA

Zagadkowy kosmos w oku Hubble'a

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2010 15:38
Z okazji 20-lecia pracy Teleskopu Hubble'a przygotowaliśmy galerię najciekawszych zdjęć, jakie wykonał.

Teleskop Spitzera ma 7 lat!

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2010 08:00
Kosmiczny Teleskop Spitzera, którego głównym zadaniem jest badanie odległych obszarów Drogi Mlecznej, świętuje 7 urodziny.

Zderzenie okiem Hubble’a

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2010 08:00
Jak donosi NASA, przez pięć miesięcy tego roku Teleskop Kosmiczny Hubble'a obserwował efekty zderzenia dwóch planetoid.

Jeszcze poczekamy na teleskop Webba

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2010 01:00
Budowa najnowocześniejszego teleskopu wszechczasów znacznie się opóźni, a jej koszty będą dwa razy większe niż zakładano.

Astronomowie odkryli najstarszą galaktykę

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2011 07:00
To kolejne odkrycie Teleskopu Hubble’a. Zasłużony instrument wciąż rewolucjonizuje nasze myślenie o kosmosie.