Redakcja Polska

Kampania promująca Pomniki Historii wśród podróżujących koleją, na dworcach i w pociągach

15.11.2019 14:00
Akcja informacyjna Narodowego Instytutu Dziedzictwa o Pomnikach Historii jest zachętą do zwiedzania tych niezwykłych obiektów przez podróżujących
Audio
  • Promocja Pomników Historii wśród podróżujących koleją
Warszawa  Zespół Stacji Filtrów Williama Lindleya uznany został za Pomnik Historii
"Warszawa – Zespół Stacji Filtrów Williama Lindleya" uznany został za Pomnik HistoriiFoto: materiały prasowe

Narodowy Instytut Dziedzictwa we współpracy z Polskimi Kolejami Państwowymi i PKP INTERCITY prowadzi szeroką kampanię promującą Pomniki Historii wśród podróżnych.

Ruszyła akcja informacyjna we wszystkich pociągach InterCity, gdzie każdy z podróżnych będzie mógł zobaczyć spot promujący wyjątkowe obiekty zabytkowe, które znalazły się na prestiżowej liście Pomników Historii.

Kampania promująca Pomniki Historii wśród podróżnych ma za zadanie z jednej strony budować społeczną świadomość, jeśli chodzi o wartość i kulturowe znaczenie tego niepowtarzalnego dziedzictwa wyróżnionego tytułem Pomników Historii, z drugiej zaś pokazuje bliskość tego dziedzictwa, które jest na wyciągnięcie ręki, bez względu na to, w jakim regionie kraju akurat jesteśmy – mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Akcja informacyjna o Pomnikach Historii na dworcach i w pociągach jest kolejną zachętą do poznawania i zwiedzania tych wyjątkowych obiektów przez podróżujących. W październiku na Lotnisku im. F. Chopina została otwarta wystawa "Najcenniejsze dziedzictwo. Odkryj nasze pomniki historii". Piękne fotografie opatrzone eksperckim komentarzem towarzyszą pasażerom na każdym etapie podróży, od stacji kolejowej, przez terminal odlotów po halę odbioru bagaży i przylotów.

Z dyrektorem Narodowego Instytutu Dziedzictwa Bartoszem Skaldawskim rozmawia Ewa Plisiecka.