Jacek Kaspszyk o repertuarze z folklorem jako motywem przewodnim

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2020 21:38
- W tamtym repertuarze chciałem połączyć folklor rosyjski i polski - wspominał w audycji Jacek Kaspszyk wspominając koncert z 2014 roku wieńczący zakończenie jego pierwszego sezonu z Filharmonią Narodową.
Audio
  • Z maestro Jackiem Kaspszykiem rozmawia Grzegorz Dąbrowski (14.04)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/ArtMari

W "Filharmonii Dwójki" przenieśliśmy się do Filharmonii Narodowej, gdzie w maju 2014 roku na zamknięcie sezonu artystycznego wystąpili Yulianna Avdeeva (fortepian) i Tomasz Warmijak (tenor). Towarzyszyli im Chór i Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej pod batutą Jacka Kaspszyka.

W ich wykonaniu mogliśmy usłyszeć Modesta Musorgskiego Noc na Łysej Górze - fantazja na orkiestrę (wersja oryginalna), Sergiusza Prokofiewa III Koncert fortepianowy C-dur op. 26 i Karola Szymanowskiego Harnasie op.55 - balet-pantomima w 3 obrazach na tenor solo, chór mieszany i orkiestrę.

Tamten wieczór wspominał w Programie II Polskiego Radia Jacek Kaspszyk, który podsumowywał wtedy pierwszy rok swojej działalności jako dyrektor artystyczny filharmonii. Motywem przewodnim koncertu był folklor. - Chciałem połączyć folklor rosyjski i polski - przyznał dyrygent. Przypomniał, że melomani znają Noc na Łysej Górze w wersji Nikołaja Rimskiego-Korsakowa, a zaprezentowana podczas koncertu fantazja jest oryginałem tego utworu.

Zachęcamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Filharmonia Dwójki

Prowadzący: Grzegorz Dąbrowski

Gość: Jacek Kaspszyk (Filharmonia Narodowa)

Data emisji: 14.04.2020

Godzina emisji: 19.30 

Czytaj także

Jacek Kaspszyk kończy sezon z Awdiejewą i Szymanowskim!

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2014 17:00
Na ostatni przed wakacjami występ Orkiestry Filharmonii Narodowej zapraszamy już dziś wieczorem. Słuchacze Dwójki będą mogli nie tylko usłyszeć, lecz także obejrzeć koncert, nie ruszając się z domu.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jacek Kaspszyk: to dzieło może być trwale wpisane w światowy program

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 08:15
- Tak jak wielu kompozytorów tamtej epoki, początku XX wieku, przemycał polskie motywy. Dlatego tu mamy i oberek i krakowiaka - mówił o Symfonii  F-dur op. 14 "Polonia" Emila Młynarskiego, maestro Jacek Kaspszyk.
rozwiń zwiń