X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Giovanni Moroni. Polecał go sam Tycjan

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2014 13:50
Wspólnie z dr Grażyną Bastek przyjrzymy się najbardziej znanemu dziełu Giovanniego Moroniego – "Portretowi krawca".
Giovanni Battista Moroni, Portret krawca (fragment). Jeden z pierwszych przykładów portretu rodzajowego - jest to bowiem wizerunek człowieka zajętego pracą, a nie pozującego
Giovanni Battista Moroni, "Portret krawca" (fragment). Jeden z pierwszych przykładów portretu rodzajowego - jest to bowiem wizerunek człowieka zajętego pracą, a nie pozującegoFoto: wikipedia, domena publiczna

Giovanni Battista Moroni (1520/24 - 1578) to włoski malarz okresu manieryzmu; wybitny portrecista, uczeń Moretta w Brescii. Pracę malarską zaczynał w Trydencie, w czasie obrad soboru powszechnego (1545-1563), przesiąkając konceptami kontrreformacji.

Malował m.in. obrazy nastawy ołtarzowej do bazyliki Santa Maria Maggiore. Działał głównie w Bergamo i okolicach. Początkowo malował obrazy religijne, głównie ołtarzowe, ale zasłynął jako twórca znakomitych portretów o rzadko spotykanej głębi psychologicznej, utrzymanych w chłodnej gamie kolorystycznej. Cenił je Tycjan i polecał mu osoby, których sam nie miał czasu malować: "Biegnijcie do niego, będziecie zadowoleni".

Moroni portretował przedstawicieli arystokracji i duchowieństwa, artystów oraz zwykłych ludzi - zamyślonych albo zajętych codziennymi sprawami.

Na audycję "Jest taki obraz"" - w niedzielę (7.12) w godz. 10.45-11.00 - zaprasza Michał Montowski.

Giovanni
Giovanni Battista Moroni, "Portret krawca"

mm/mc

Zobacz więcej na temat: malarstwo renesans Włochy
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rafael, bóg sztuki odrodzenia

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2014 14:40
W audycji "W stronę sztuki" słuchaliśmy gawęd dr Bożeny Fabiani o włoskim malarzu i architekcie doby renesansu - Rafaelu Santim z Urbino, nazywanym "boskim artystą", ponieważ urodził się i zmarł w dzień Wielkiego Piątku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Święty Mateusz wg Caravaggia. "Zbyt prostacki, wulgarny, dosłowny"

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2014 12:00
Pierwsza wersja obrazu Caravaggia przedstawiająca św. Mateusza piszącego Ewangelię została, po sporze malarza z duchowieństwem, zdjęta znad ołtarza rzymskiej kaplicy. Malowidło wywołało skandal.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Portret świętego humanisty przy pracy

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2014 13:50
"Święty Hieronim w pracowni" Antonella da Messiny jest przykładem połączenia sztuki włoskiej z flamandzką.
rozwiń zwiń