X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Portret świętego humanisty przy pracy

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2014 13:50
"Święty Hieronim w pracowni" Antonella da Messiny jest przykładem połączenia sztuki włoskiej z flamandzką.
Audio
  • Portret świętego humanisty przy pracy (Jest taki obraz/Dwójka)
Na obrazie św. Hieronim Odziany jest w strój kardynalski, a swoją pozą oddaje charakter uczonego humanisty
Na obrazie św. Hieronim Odziany jest w strój kardynalski, a swoją pozą oddaje charakter uczonego humanistyFoto: Wikimedia/CC

Ukończony prawdopodobnie ok.1475 r. obraz sycylijskiego malarza okresu quattrocenta obecnie znajduje się w zbiorach National Gallery w Londynie. Przedstawia widocznego jak gdyby przez otwarte okno świętego Hieronima w pracowni, na tle architektury w otoczeniu symbolicznych przedmiotów.

Wnętrze ozdobione jest posadzką wyłożoną majolikowymi płytkami, arkadową galeryjką i pięcioma oknami, za którymi widoczny jest pejzaż i niebo z jaskółkami. Pracownia - wyodrębnione, drewniane pomieszczenie - znajduje się w centralnym punkcie pomieszczenia przypominającego nawę gotyckiego kościoła. Na pierwszym planie u dołu Messina namalował kuropatwę i pawia.

O obrazie opowiadała historyk sztuki dr Grażyna Bastek.

***

Nazwa audycji: Jest taki obraz

Autor audycji:Michał Montowski

Gość: dr Grażyna Bastek (historyk sztuki)

Data emisji: 23.11.2014

Godzina emisji: 10.45

mc/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

El Greco: Michał Anioł? Porządny człowiek, ale malować nie umiał...

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2014 15:30
Czasami tupet i niewyparzony język, ale o wiele częściej nowatorstwo i oryginalność stawały mu na drodze do kariery. W tym roku świętujemy 400. rocznicę śmierci El Greca. Zapraszamy do wysłuchania ostatniej gawędy dr Bożeny Fabiani o tym wybitnym malarzu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Święty Mateusz wg Caravaggia. "Zbyt prostacki, wulgarny, dosłowny"

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2014 12:00
Pierwsza wersja obrazu Caravaggia przedstawiająca św. Mateusza piszącego Ewangelię została, po sporze malarza z duchowieństwem, zdjęta znad ołtarza rzymskiej kaplicy. Malowidło wywołało skandal.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Giorgio Vasari – genialny biograf czy mitograf?

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2014 12:00
Jego dziełem życia są "Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów". – Do dziś każdy, kto zajmuje się dziejami sztuki zaciąga dług wdzięczności wobec tego człowieka – podkreślała dr Bożena Fabiani.
rozwiń zwiń