Idą wybory. "Warto uczyć się od Francuzów"

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2015 21:00
- We Francji pół roku przed głosowaniem reklama wyborcza jest zakazana. Każdy ma tyle samo czasu antenowego i takie same szanse - mówił Eryk Mistewicz, specjalista od marketingu politycznego.
Audio
  • Idą wybory. "Warto uczyć się od Francuzów" (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Eryk Mistewicz ceni Francję między innymi za arystokrację rozumu. Przejawia się ona między innymi zasadą, że w telewizji w roli ekspertów pojawiają się tylko osoby ze świeżymi publikacjami książkowymi na koncie
Eryk Mistewicz ceni Francję między innymi za "arystokrację rozumu". Przejawia się ona między innymi zasadą, że w telewizji w roli ekspertów pojawiają się tylko osoby ze świeżymi publikacjami książkowymi na koncieFoto: Grzegorz Śledź/PR2

- Przeraża mnie wysyłanie młodych polskich polityków przed wyborami do USA. Być może warto korzystać ze wzorców europejskich, które są nam bliższe - zachęcał wykształcony we Francji i niekryjący swojej fascynacji tym krajem ekspert. - Wyrównanie dostępu do mediów zmusza polityków do bezpośrednich kontaktów z wyborcami. Ograniczona jest tam ponadto władza liderów partyjnych. W Polsce to oni decydują o miejscu kandydata na liście, a więc o jego szansie na sukces wyborczy. Właśnie teraz w naszych partiach odbywa się łamanie kręgosłupów - wyjaśnił.

Ale nie tylko o polityce rozmawialiśmy z Erykiem Mistewiczem. Redaktor "Nowych mediów" podzielił się swoimi refleksjami nad gwałtownymi przemianami procesów społecznej komunikacji. - Informacja, która do naszych pradziadków docierała przez cała życie, do nas wędruje jeden dzień. Wszystko jest aktualne przez piętnaście minut - mówił nasz gość. - Paradoksalnie jednak ludzie czują się gorzej poinformowani, bardziej zmanipulowani, a wręcz głupsi - dodał. Okazuje się, że odpowiedzią na te problemy może być do pewnego stopnia... Twitter.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzenie: Jerzy Kisielewski

Gość: Eryk Mistewicz (konsultant strategii marketingowych w mediach, polityce i biznesie)

Data emisji: 6.02.2015

Godzina emisji: 18.00

mm/ag

Zobacz więcej na temat: KULTURA marketing

Czytaj także

Jacek Kaspszyk: rozsadziłbym orkiestrę od środka

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2015 19:00
- Próbowałem kiedyś grać w orkiestrze, ale moja egocentryczna wizja nie pozwoliła mi pracować z dyrygentem - wyznał dyrektor artystyczny Filharmonii Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Herdzin: muzyka to dla mnie ciepłe, jasne światło

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2015 20:00
- Absolutnie unikam tego i jako słuchacz, i jako kompozytor, żeby muzyka mną wstrząsała - opowiadał w Dwójce Krzysztof Herdzin. Pianista w tym roku świętuje 25 lat pracy scenicznej.
rozwiń zwiń