X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Konstanty Usenko: hip hop polski i rosyjski mają wiele wspólnego

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2018 18:00
- W każdym kraju hip hop ma inną specyfikę. Inną w Anglii, inną w USA, a inną w Hiszpanii, Niemczech, Polsce czy Rosji. Porównując wszystkie te kraje, myślę jednak, że polski i rosyjski są do siebie najbardziej podobne - mówił w Dwójce autor książki "Buszujący w barszczu. Kontrkultura w Rosji sto lat po rewolucji".
Audio
  • Konstanty Usenko o książce "Buszujący w barszczu. Kontrkultura w Rosji sto lat po rewolucji" (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Okładka książki
Okładka książkiFoto: materiały prom./Wydawnictwo Czarne

Retromania 1200.jpg
"Reynolds funduje nam wspaniałą zabawę i porcję edukacji"

Zdaniem znawcy rosyjskiej kultury alternatywnej, tym co łączy hip hop z Polski i Rosji jest np. etos kodeksu ulicznego. - Związany jest on z tzw. prawilnością i kulturą szemraną, "błatną", która tu i tu ma te same korzenie. Pochodzi bowiem z tych samych więzień, stosuje tę samą symbolikę i te same pojęcia i kodeksy. Ten styl dresowy czy też pewien styl ulicznych zachowań - tłumaczył Konstanty Usenko.

W książce "Buszujący w barszczu. Kontrkultura w Rosji sto lat po rewolucji" autor bierze pod lupę współczesne zjawiska muzyczne, kładąc szczególny nacisk na osiedlowy rap i jego przesłanie. Opisuje również, co stało się z dziedzictwem kultury punk i nowej fali czasów pierestrojki, która inspiruje dziś młode pokolenie artystów. Pokazuje barwną mozaikę nawiązań do tradycji awangardy początku XX wieku, radzieckiej fantastyki, "kosmicznej" analogowej elektroniki, syberyjskiego szamanizmu i szemranej "błatnej" kultury.

Jaki moment w historii radzieckiego undergroundu pokazuje wyświetlany obecnie w kinach film "Lato". Czym jest opisywana przez Konstantego Usenko "czernucha"? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadził: Bartek Chaciński

Gość: Konstanty Usenko (muzyk, kompozytor, autor tekstów piosenek, producent, dziennikarz, znawca rosyjskiej kultury alternatywnej)

Data emisji: 7.09.2018

Godzina emisji: 17.30

pg/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Aleja Włókniarek". Ciężki los kobiet łódzkiego przemysłu włókienniczego

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2018 12:00
- Byłam zaangażowana w bardzo wiele projektów animatorsko-kulturalnych. Przede wszystkim zbieraliśmy historie mówione i one się jakoś we mnie kumulowały. Chciałabym, żeby to było szerzej czytane i żeby te opowieści rozchodziły się nie tylko w świecie akademickim - mówiła w Dwójce Marta Madejska, autorka zbioru reportaży "Aleja Włókniarek".
rozwiń zwiń