X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Ballada o Busterze Scruggsie". Rozprawa z westernowymi mitami

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2019 19:00
- Ten film rozgrywa się wewnątrz gatunku. Bracia Coen nie pokazują, jak było na Dzikim Zachodzie, tylko polemizują z jego popkulturowymi wizjami - mówił w Dwójce krytyk filmowy Tomasz Jopkiewicz.
Audio
  • Dyskusja o filmie "Ballada o Busterze Scruggsie" (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Kadr z filmu Ballada o Busterze Scruggsie
Kadr z filmu "Ballada o Busterze Scruggsie"Foto: materiały prom./Netflix

Najnowszy film braci Coen składa się z sześciu odrębnych opowieści o świecie Dzikiego Zachodu. Losy łotrzyków, poszukiwaczy złota, łowców nagród i zwykłych osadników są tu jednak pretekstem do postawienia powracającego u tych twórców pytania o to, co jest słuszne w danej sytuacji, oraz do zderzania ludzkich planów z obracającym je wniwecz przypadkiem.

Krytyk Tomasz Jopkiewicz zwrócił uwagę, że "Ballada o Busterze Scruggsie" jest popisem literackiej erudycji. - Jest tu dużo odniesień do westernu literackiego. Bohaterowie posługują się językiem postwiktoriańskiej powieści precyzyjnie stylizowanym, ale to nie jest zabawa dla samej zabawy, bo często to, jak bohaterowie mówią, znajduje kontrapunkt w obrazie i służy do zbudowania efektu tragikomicznego.

Groteskowo-egzystencjalny obraz jest też rozprawą z naiwną idealizacją Dzikiego Zachodu, o czym mówił w audycji reżyser Grzegorz Brzozowski. - Oni ten mit bezlitośnie przecinają i pokazują, że jest on podszyty brutalną przemocą.

Jak nowe dzieło braci Coen prezentuje się w kontekście historycznych westernów, ale też ostatnich kowbojskich filmów Quentina Tarantino? Jakie pytania filozoficzne stawiają twórcy "Ballady o Busterze Scruggsie"? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Michał Nowak

Goście: Tomasz Jopkiewicz (krytyk filmowy), Grzegorz Brzozowski (reżyser filmowy)

Data emisji: 9.01.2019

Godzina emisji: 17.30

bch/at

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Camus, Arab i szaleństwo. Jak rozsadzić western?

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2015 19:00
W związku z nowymi filmami nawiązującymi do poetyki westernu - "Eskortą" oraz "Ze mną nie zginiesz" – w Dwójce dyskutowaliśmy o współczesnym obliczu tego filmowego gatunku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co tak naprawdę wiemy o żywych trupach

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 19:00
Dlaczego wyobrażenie apokalipsy zombie stało się tak popularne? I czy postać żywych trupów najlepiej oddaje niepokoje współczesnych społeczeństw?
rozwiń zwiń