X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Adriana Prodeus: Stanley Kubrick był wieloma osobami na raz

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2019 17:42
- Myślał o filmie w kategoriach współczesnego designu. Projektował film na każdym poziomie: psychologicznym, wizualnym, muzycznym, rytmicznym. Uważał, że cały ten proces powinien zachodzić w nim, przy jakiejś współpracy, ale jednak, że to on jest odpowiedzialny za efekt końcowy - mówiła w Dwójce krytyk filmowa.
Audio
  • O znakach rozpoznawczych w twórczości filmowej Stanleya Kubricka (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Stanley Kubrick
Stanley KubrickFoto: Bandphoto/PAP/DPA

Tematem audycji "O wszystkim z kulturą" była twórczość filmowa Stanleya Kubricka. Reżyser ten słynął z niewykłej staranności, dbałości o każdy szczegół i poczucia odpowiedzialności za proces powstawania filmu. Jak zauważył Aleksander Przybylski, kulturoznawca, ten szacunek do rzemiosła mógł brać się stąd, że Kubrick "przeszedł wszystkie stopnie wtajemniczenia".

- Jego fororeportaże dla "Life", jego dokumentalne etiudy. Nawet w zasadzie przez pewien moment był kimś, kogo można by nazwać twórcą kina offowego. Mówię tu o tym debiucie, do którego tak niechętnie się przyznawał. Technicznie i warsztatowo znał więc proces produkcji od podszewki - tłumaczył gość Dwójki.

W kinie Kubricka bardzo ważne miejsce zajmowała muzyka, a powracającym motywem była medytacja nad mroczną stroną człowieka. Wątki te rozwinięte zostały w dalszej części audycji. Posłuchaj audio.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą 

Prowadził: Michał Nowak

Goście: Adriana Prodeus (krytyk filmowa), Aleksander Przybylski (kulturoznawca)

Data emisji: 10.06.2019

Godzina emisji: 17.30

pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lech Majewski: film "Osiem i pół" zabrał mnie w podróż kosmiczną

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2019 18:11
- Pamiętam, że nie mogłem spać, cały czas myślałem o tym filmie, to było bardzo niezwykłe. Potem, jak byłem w szkole filmowej i trzeba była napisać pracę magisterską, to pomyślałem, że to dobry moment, żebym się zastanowił, co tak podziałało na tego małego chłopca w filmie "Osiem i pół" - mówił reżyser i autor książki poświęconej Federico Felliniemu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Janusz Majewski: nie mogę wyobrazić sobie lepszej zabawki niż kino

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2019 19:41
- Każdy film jest inny, spotykam się z innymi aktorami, innymi współpracownikami. Do tego wszystkiego cała ta technologia filmowa rzeczywiście jest zabawką dla chłopców. Nie mogę wyobrazić sobie żadnej lepszej, tak jak nie mogę sobie wyobrazić lepszego zawodu - mówił w Dwójce wybitny reżyser.
rozwiń zwiń