X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pomiędzy humorem a nagością. Kulisy burleski

Ostatnia aktualizacja: 13.08.2015 20:25
- Wydaje mi się, że w burlesce bardziej niż o nagość chodzi o niegrzeczność i poczucie humoru właściwe dorosłym. To humor jest niezbędny, by udała się groteskowa satyra - opowiada performerka Fance Chance.
Audio
  • Performerki opowiadają o sztuce burleski (Kwadrans bez muzyki/ Dwójka)
Betty Q - pierwsza polska performerka burleski, uhonorowana na licznych międzynarodowych festiwalach, współpracującą m.in. z Pożarem w Burdelu
Betty Q - pierwsza polska performerka burleski, uhonorowana na licznych międzynarodowych festiwalach, współpracującą m.in. z Pożarem w BurdeluFoto: PAP/Radek Pietruszka

Przy okazji tegorocznego Off Festivalu działała scena poświęcona wyłącznie burlesce. Ten gatunek jest próbą przejęcia tekstu na własny użytek, wyśmiania go. - Burleska jako kategoria i styl utworu muzycznego, teatralnego, będący prześmiewczy wobec wyższego dzieła dała początek burlesce wodewilowej, kabaretowej w dzisiejszym rozumieniu, z której powstała współczesna, rozumiana jako performance subwersywny, striptiz. Biorąc pod uwagę same początki, czyli koniec XIX wieku w Wielkiej Brytanii, bo tam się to zaczęło, okazało się, że dla Europy jest to za dużo - opowiada Betty Q, pierwsza polska performerka burleski.

Jak dodaje artystka, burleska od początku była wentylem bezpieczeństwa dla społeczeństwa. - Dzisiaj w neoburlesce, która narodziła się w latach 90. XX wieku, pastisz jest bardzo silnie wyczuwany, będąc trawestacją sztuki wysokiej, szukaniem swojego języka i swojego miejsca w kulturze i sztuce. Często jest tak, jak w moim przypadku, że performerki są niespełnionymi aktorkami, reżyserkami i w ten sposób szukamy naszego komentarza do kultury - wyjaśnia Betty Q.

Performerki opowiadały o tym, w jaki sposób powrócono do tradycji burleski, czy wymaga ona nagości oraz jakie nurty tego gatunku dominują w dzisiejszych czasach.

***

Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki

Prowadzi: Kamil Radomski

Goście: Betty Q (pierwsza polska performerka burleski), Fance Chance (performerka burleski z Wielkiej Brytanii), Paula The Swedish Housewife (performerka burleski z USA)

Data emisji: 13.08.2015

Godzina emisji: 15.00

sm/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sposób na monodram wg Agnieszki Przepiórskiej

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2015 09:00
- Gram ryzykownie, za co płacę dużą cenę - mówiła aktorka, której dużą popularność przyniosły ostatnio spektakle warszawskiego kabaretu "Pożar w burdelu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Teatry studenckie - autentyczność na scenie

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2015 09:00
- W teatrach studenckich szukamy oryginalności, zaangażowania i zaskoczenia, które zaintryguje nas, profesjonalistów - mówi Małgorzata Głochowska z jury Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Studenckich.
rozwiń zwiń