X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Brazylia: zabić za słowo

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2014 14:50
Iwona Malinowska i Janusz Majcherek omówią, korzystając z październikowego numeru "Dialogu", ciekawe zjawiska dramaturgii brazylijskiej.
Figura Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro.
Figura Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro.Foto: wikipedia cc/Artyominc

W Brazylii obowiązują aktualnie dwa sposoby traktowania dramatu - jako utworu, który powstaje w procesie twórczym autora i reżysera (tzw. pisanie na scenie) oraz dramatu jako autorskiej podstawy literackiej do interpretacji teatralnej.

W sztuce "Ogrójec" Mario Bertolotto (w przekładzie Wojciecha Charchalisa) grupa mężczyzn porywa wydawcę poradników i przedstawia mu listę ambitnych utworów literackich, których wydaniem powinien się zająć. Porywacze są brutalni i bezwzględni. Kiedy wydawca odmawia, są gotowi go zabić.

Sztuka napisana jest wulgarnym językiem. W odróżnieniu od drugiej  - "Wywiadu" Samira Yazbeka (w przekładzie Marty Machowskiej-Dias). To forma wywiadu telewizyjnego ze znaną pisarką. Prowadzący rozmowę specjalnie poprosił redaktora cyklicznej audycji, by pozwolił mu porozmawiać z autorką głośnych książek. Zdaje się, że kiedyś byli ze sobą blisko. Momentami rozmowa dla widzów przechodzi w rozmowę prywatną... We fragmentach sztuk: Dorota Landowska i Tomasz Borkowski.

Na audycję "Świat na scenie - czyli o dramaturgii współczesnej" - w piątek (5.12) w godz. 22.00-22.30 - zapraszają Iwona Malinowska i Janusz Majcherek.

mm/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kocham i nienawidzę Lygii Clark - brazylijska sztuka w Warszawie

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2013 13:06
Brazylijska rzeźbiarka Lygia Clark tworzyła w XX wieku, a jej dzieła i koncepcja sztuki wymagającej udziału były odpowiedzią na ówczesne problemy społeczne i polityczne. Galeria Zachęta prezentuje prace młodych artystów inspirowane twórczością Clark.
rozwiń zwiń