Maja Trochimczyk. Życie pomiędzy Polską a USA

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2018 18:15
Bohaterką "Zapisków ze współczesności" była amerykańska muzykolog, autorka książek i dziennikarka polskiego pochodzenia.
Audio
  • Maja Trochimczyk o wojennych losach swojej rodziny (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Maja Trochimczyk wspomina powojenne losy swojego ojca (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Maja Trochimczyk wspomina losy przesiedleńców z Wileńszczyzny (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Maja Trochimczyk wspomina powojenne losy swojej matki (Zapiski ze współczesności/Dwójka))
Maja Trochimczyk
Maja TrochimczykFoto: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina

Maja Trochimczyk studiowała muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserię dźwięku w Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Od 1996 roku jest dyrektorem Centrum Muzyki Polskiej w Uniwersytecie Południowej Kalifornii w Los Angeles i pracownikiem naukowym Thornton School of Music tego uniwersytetu.

Jest autorką dwóch książek: "After Chopin: Essays in Polish Music" (2000) i "The Music of Louis Andriessen" (2002) oraz serii artykuółw naukowych i rodziałów w zbiorach prac naukowych publikowanych w USA, Anglii i Polsce. Prof. Trochimczyk jest także redaktorem naczelnym internetowego pisma muzykologiczne poświęcone muzyce polskiej "Polish Music Journal" i serii książek o muzyce polskiej.

***

Tytuł audycji: Zapiski ze współczesności

Przygotowała: Ewa Szczecińska

Data emisji: 3-6.04.2018

Godzina emisji: 12.45

NIFC/pg

Zobacz więcej na temat: muzykolog muzyka klasyczna
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Zobacz także

Czytaj także

Teresa Chylińska o drodze do Szymanowskiego

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2017 17:00
W audycji słuchaliśmy gawęd znanej muzykolożki, która opowiadała m.in. o pracy nad wielką monografią poświęconą twórcy "Harnasi".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"The Exterminating Angel". Danse macabre oczami Marcina Gmysa

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2018 13:00
"The Exterminating Angel" jak wszystkie opery Thomasa Adesa ma charakter klaustrofobiczny. Twórca lubi gromadzić swoich bohaterów na niewielkim wycinku powierzchni – powiedział Marcin Gmys.
rozwiń zwiń