X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dygat - mistrz dialogu. Także Barejowskiego

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2015 14:00
- Pisał dialogi do "Wspólnego pokoju" Hasa, czy "Żony dla Australijczyka" Barei. Nigdy jednak nie adaptował własnej prozy - mówił Rafał Marszałek o filmowej twórczości Dygata.
Audio
  • Janusz Zaorski i Rafał Marszałek o filmowej twórczości Stanisława Dygata (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Stanisław Dygat. Uwielbiał kino, był dyrektorem literackim zespołu filmowego, pisał scenariusze, dialogi i recenzje filmowe. Nigdy jednak nie adaptował swoich utworów na potrzeby kina
Stanisław Dygat. Uwielbiał kino, był dyrektorem literackim zespołu filmowego, pisał scenariusze, dialogi i recenzje filmowe. Nigdy jednak nie adaptował swoich utworów na potrzeby kinaFoto: PAP/Piotr Barącz

Oparte na jego prozie filmy "Pożegnania" Hasa, "Jowita" Morgensterna czy "Jezioro Bodeńskie" Zaorskiego należą do wybitnych dokonań naszej kinematografii. Sam Dygat nie współtworzył jednak aktywnie tych dzieł.

- Jestem przeciwnikiem adaptacji - deklarował pisarz w archiwalnym nagraniu - Przecież dany utwór może być stworzony tylko raz. A jeżeli przeróbki dokonuje sam autor, to tak jakby siebie dyskwalifikował -wyjaśnił.

Całkiem niedawno okazało się, że Stanisław Dygat maczał również palce w "Zezowatym szczęściu" Andrzeja Munka, choć nie miało to nic wspólnego z jego pisarstwem.

***

Tytuł: Spotkania po zmroku

Prowadzenie: Anna Fuksiewicz

Goście: Janusz Zaorski (reżyser filmowy) Rafał Marszałek (krytyk i teoretyk filmu), Magda Dygat Dudzińska (córka pisarza)

Data emisji: 9.04.2015

Godzina emisji: 15.00

mm/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Stanisław Dygat we wspomnieniach

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2010 16:59
18 stycznia 2010, godz. 18:00
rozwiń zwiń

Czytaj także

Postacie Dygata były zbyt dziwne dla PRL-u

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2013 18:00
- W jego twórczości nie ma socrealizmu, czegoś, co można by zakwestionować z dzisiejszej perspektywy. To piękne powieści. Można sobie życzyć tylko, by dziś takie powstawały - ocenia prof. Anna Nasiłowska.
rozwiń zwiń