X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Alfred Hitchcock wypłynął dzięki francuskiej nowej fali"

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2017 12:40
- Hitchock nie kręcił tak jak wielu reżyserów mastershotów, czyli całych scen, na które potem nakładane są zbliżenia. Brytyjski twórca kręcił od razu cząstki filmów, które potem tylko on potrafił połączyć – powiedział Sebastian Smoliński.
Audio
  • Prof. Krzysztof Loska i Sebastian Smoliński o fenomenie kina Alfreda Hitchcocka (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Grafika wg fotografii przedstawiającej Alfreda Hitchcocka
Grafika wg fotografii przedstawiającej Alfreda HitchcockaFoto: wikimedia/domena publiczna

Fenomen i charakterystyczny styl produkcji brytyjskiego reżysera tworzącego w USA został doceniony jednak najpierw w Europie, a nie za Oceanem.

- Alfred Hitchock przez długi czas był postrzegany tylko jako mistrz gatunku, a nie autor, który rozwijał pewną estetyczną i tematyczną koncepcję kina oraz stosował typowe dla siebie figury stylistyczne. Kunszt Hitchcocka dostrzegli dopiero krytycy i reżyserzy należący do francuskiej nowej fali z przełomu lat 50. i 60. To oni objawili Brytyjczykom i Amerykanom Hitchcocka jako autora, a nie rzemieślnika – powiedział prof. Krzysztof Loska.

W nagraniu audycji posłuchamy również o tym, jaką rolę w twórczości słynnego reżysera odgrywała jego żona, i dowiemy się, ile tak naprawdę statuetek Oscara dostal Hitchcock w swej twórczości.

***

Tytuł audycji: Spotkania po zmroku

Prowadzi: Jacek Wakar

Goście: prof. Krzysztof Loska (filmoznawca, medioznawca, kulturoznawca i dyrektor Instytutu Sztuk Audiowizualnych UJ), Sebastian Smoliński (krytyk filmowy i pasjonat historii kina)

Data emisji: 6.06.2017

Godzina emisji: 21.30

mz/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Niedoszła wiolonczelistka. Przypadki Marleny Dietrich

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2017 16:20
- Artystka nie wywodziła się z arcybogatej rodziny, więc kariera wiolonczelistki miała zagwarantować jej dobrą przyszłość – mówił w Dwójce prof. Marek Hendrykowski, opowiadając o jednej z największych legend kina.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowa Fala. Francuska rewolucja filmowa

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 15:28
W "Akademii kina" o francuskiej Nowej Fali z przełomu lat 50. i 60 XX wieku i jej wpływie na światowe kino opowiadał prof. Marek Hendrykowski.
rozwiń zwiń