X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Waterphone, sixxen i inne

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2018 14:53
Bohaterami "Letniej nocy" były... instrumenty grozy.
Audio
Waterphone
Waterphone Foto: Print screen z YT

tom waits 1200.jpg
"Tom Waits spóźnił się na epokę bitników"

Często wykorzystywany w horrorach, ale też uwielbiany przez Toma Waitsa waterphone. Instrumenty wymyślone dla jednego utworu – jak sixxen Iannisa Xenakisa, stworzony specjalnie do kompozycji Pléïades z 1978 roku. Albo instrumenty o równie wymyślnych kształtach co brzmieniu – jak rzeźby dźwiękowe braci François i Bernarda Baschetów, które trafiały do galerii, ale też placówek edukacyjnych dla dzieci i… pierwszego studia nagraniowego grupy Can.

W audycji słuchaliśmy jednak także nowych pomysłów na wykorzystanie tych urządzeń. William Parker nagrał płytę poświęconą wyjątkowym brzmieniom waterphone'u, a sixxen zrekonstruowali portugalscy perkusiści współpracujący z Markiem Fellem na jego najnowszym albumie. Historie niecodziennych instrumentów doczekały się kolejnych rozdziałów, równie zaskakujących.

***

Tytuł audycji: Letnią noc

Prowadzili: Jacek Hawryluk i Bartek Chaciński

Data emisji: 16.08.2018

Godzina emisji: 23.00

pg/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Muzyczne dookoła świata

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2018 09:28
W audycji prezentowaliśmy różne nagrania muzyki afrykańskiej, azjatyckiej i południowoamerykańskiej, które ukazały się w ostatnich miesiącach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Muzyczne światy Ursuli K. Le Guin

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2018 09:31
W audycji prezentowaliśmy album "Music & Poetry of the Kesh", który amerykańska pisarka (1929-2018) nagrała razem z Toddem Bartonem.
rozwiń zwiń