X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Mickiewicz znowu wrogiem państwa polskiego?

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2015 17:00
- "Dziady" to dzieło zaprzeczające logice "państwa komercyjnego”. Dlatego znów mamy problem z ich wystawieniem - argumentował dyrektor Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Audio
  • Krzysztof Mieszkowski: dyrektor teatru publicznego to dziś kaskader (250 lat teatru publicznego w Polsce/Dwójka)
Gustaw Holoubek jako Gustaw-Konrad w Dziadach w Teatrze Narodowym w reżyserii Kazimierza Dejmka (1967). Przedstawienie zyskało wymiar polityczny i zostało zdjęte z afisza, co sprowokowało wydarzenia Marca 1968. Czy dziś Dziady znów mają wymiar rewolucyjny?
Gustaw Holoubek jako Gustaw-Konrad w "Dziadach" w Teatrze Narodowym w reżyserii Kazimierza Dejmka (1967). Przedstawienie zyskało wymiar polityczny i zostało zdjęte z afisza, co sprowokowało wydarzenia Marca 1968. Czy dziś "Dziady" znów mają wymiar rewolucyjny? Foto: PAP/CAF Mariusz Szyperko

- Teatr publiczny służy tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego, a państwo neoliberalne kreuje społeczeństwo konsumpcyjne. Tych celów nie da się pogodzić - wyjaśniał Krzysztof Mieszkowski, którego spór z Samorządem Województwa Dolnośląskiego trafił na pierwsze strony gazet w połowie zeszłego roku.

Jego zdaniem ten brak zgody jest przyczyną niedofinansowania publicznych instytucji kultury, ale też cenzury polityczno-ideowej realizowanej środkami ekonomicznymi. To przywodzi na myśl kluczowe dla wydarzeń Marca 1968 "Dziady" Kazimierza Dejmka.

Paradoksalnie zdjęcie legendarnego spektaklu z afisza przyczyniło się po blisko 50 latach do tego, że wyprodukowane przez Teatr Polski "Dziady" Michała Zadary pokazane zostaną w Pekinie.

***

Tytuł audycji: 250 lat teatru publicznego w Polsce

Prowadzenie: Maciej Nowak

Gość: Krzysztof Mieszkowski (reżyser, dyrektor Teatru Polskiego we Wrocławiu)

Data emisji: 10.04.2015

Godzina emisji: 15.00

mm/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Teatr jako publicystyka. Król Staś i Paweł Demirski

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2015 20:00
- W mediach mamy tematy zastępcze, a aktualne problemy stały się domeną teatru, który, w przeciwieństwie do kina, może szybko reagować - uważa młody dramaturg.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Opera w czasach kryzysu. Bilet za 700zł?

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2015 22:00
- Tyle by kosztował, gdyby Opera Bałtycka w Gdańsku została pozbawiona wsparcia publicznego – powiedział dyrektor Marek Weiss. Dokąd może doprowadzić redukcja budżetów polskich oper?
rozwiń zwiń