X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Chcą sprzedać polską kulturę

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2011 11:20
Zapominamy, że kultura jest towarem i to znakomitym. Polska oferta kulturalna mogłaby się stać naszym najlepszym produktem eksportowym.
Audio

Badania wśród zagranicznych dziennikarzy i organizatorów wyjazdów pokazują, że najczęstszym skojarzeniem ze słowem "Polska" jest... "kultura". Byłaby ona zatem naszym znakomitym towarem eksportowym. Towarem? Czy to nie brzmi strasznie?

- Nie mam takich przesądów - mówił w "Sezonie na Dwójkę" dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn. - Kultura jest produktem i jako taka podlega obrotowi i wymianie. I nadal budzi emocje.

- Jako historyk sztuki myślę o kulturze w wymiarze sacrum - dodał prof. Jacek Purchla, dyrektor Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie.  - Jako ekonomista myślę w wymiarze towarum: zasobu prorozwojowego. Dziedzictwo to nie balast, ale szansa, produkt turystyczny, rynek pracy, fundament budowania marki.

Istotnie, wydatki na kulturę stanowią inwestycję, która się zwraca. Choć nikt tego nie policzył, w Polsce przemysł związany z kulturą - rozumiany szeroko - generuje nawet 4 procent PKB. Kultura to nie tylko filharmonie i teatry, ale także gry komputerowe, komiks, niektóre dyscypliny sportu, rock'n'roll, jedzenie...

Wydarzenia kulturalne generują zyski do budżetów lokalnych, a także do budźetu państwa między innymi dzięki zystkom z turystyki - co dziesiąta podróż w Unii Europejskiej jest motywowana konsumpcją dóbr kultury. - Popieram inicjatywę, aby na kulturę przeznaczać 1 procent budźetu państwa - mówił dyrektor Potoroczyn. - Kultura może kreować miejsca pracy, podnosić narodowe IQ, mieć istotny wpływ na PKB, ale wymaga impulsu o randze cywilizacyjnej.

Z okazji polskiej prezydencji w Unii Europejskiej Instytut Adama Mickiewicza planuje 400 wydarzeń kulturalnych w 100 dni i w 10 strefach czasowych. Istotne jest, aby nie skończyło się na pojedynczych projektach. - Metoda polega na tym, by być stale obecnym, by nie pozwolić żadnemu dużemu wydarzeniu międzynarodowemu odbyć się bez naszego udziału - mówiła Joanna Karasek, dyrektorka Instytutu Polskiego w Madrycie. - Ważny jest dialog z sąsiadami. To pozwala wyrwać się z okowów etnocentryzmu - dodał prof. Purchla, zaś dyrektor Potoroczyn podsumował: - Każdy z projektów jest tak konstruowany, żeby efekty trwały jak najdłużej. Osiągamy to przede wszystkim przez budowanie więzi. Nie na poziomie rządów, ministerstw czy instytucji, ale - ludzi. To osobiste więzi między twórcami napędzają międzynarodową wymianę kulturalną.

Audycję przygotował Jerzy Kisielewski.

Aby dowiedzieć się więcej, wystarczy kliknąć ikonę dźwięku w ramce "Posłuchaj" po prawej stronie.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Poszerzanie horyzontów Europy

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2011 16:09
Młodzi muzycy z wielu krajów od Polski po Gruzję weszli w skład orkiestry I, Culture. Zaprezentują dzieła Szymanowskiego i kompozytorów rosyjskich podczas tournée po najważniejszych salach koncertowych Europy Zachodniej.
rozwiń zwiń