Spotkanie z monodramem w Teatrze Syrena

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2013 09:00
- Zaprezentujemy sześć monodramów, które wcześniej z wielkim sukcesem były wystawiane w Nowym Jorku - w "Poranku Dwójki" Omar Sangare opowiadał o I edycji Festiwalu UNITED SOLO EUROPE, który zainauguruje nowy sezon w Teatrze Syrena.
Audio
  • Omar Sangare i Marcin Lipiński o festiwalu UNITED SOLO EUROPE w Teatrze Syrena (Poranek Dwójki)
  • Hanna Szpil o wystawie Art Tech Design, w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej (Poranek Dwójki)
  • Tomasz Łubieński o utworze Charlesa Aznavoura (Poranek Dwójki)
Fragment plakatu festiwalu UNITED SOLO
Fragment plakatu festiwalu UNITED SOLOFoto: mat. prasowe/Teatr Syrena

Nowojorska edycja UNITED SOLO THEATRE FESTIVAL zyskała uznanie i stała się cenionym na świecie festiwalem monodramu. Wydarzenie w Teatrze Syrena będzie połączone z warsztatami prowadzonymi przez artystów.

Atrakcją wydarzenia będzie występ Reginy Advento, należącej do legendarnego Teatru Tańca Piny Bausch. Solowy projekt tancerki to wyraz jej kreatywności, fantazji i wolności artystycznej, ale jest to także bardzo osobista opowieść, sięgająca do brazylijskich korzeni artystki.

UNITED SOLO EUROPE to spotkanie artystów z całego świata połączonych ideą teatru jednego aktora. Celem festiwalu jest nie tylko przedstawienie szerokiej publiczności wybitnych monodramów, ale także odkrywanie oryginalnych scenariuszy, wymiana myśli i próba zjednoczenia wszystkich twórców i widzów. Gościem "Poranka Dwójki" był Omar Sangare - dyrektor artystyczny festiwalu i Marcin Lipiński, rzecznik festiwalu.

W audycji mówiliśmy też o wystawie laureatów i uczestników konkursu Art Tech Design, w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej.

Ponadto w audycji: przegląd prasy, kalendarium i piosenka z rekomendacją. Nie zabrakło płyty tygodnia. Jak zawsze będziemy mieli dla słuchaczy zaproszenia na wydarzenia kulturalne.

Audycję przygotował Paweł Sawicki.

Zobacz więcej na temat: dzieje się Pina Bausch TEATR
Czytaj także

"Chłopi” śpiewają i tańczą w Gdyni

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2013 11:19
- Powieść Reymonta to świetny materiał na musical, już podczas czytania mieszka tam muzyka, kostium, scenografia, konflikt, zamknięta zbiorowość, to wszystko, co jest pożywką dla teatru muzycznego – oceniał reżyser Wojciech Kościelniak.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Polska Music Now" – gdzie jest przyszłość polskiej muzyki?

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2013 11:00
– Ten rok jest bardzo ciekawy. W związku z rocznicą Witolda Lutosławskiego mamy bardzo dobry pretekst, żeby rozmawiać na świecie o polskiej muzyce – mówiła w "Poranku Dwójki" Ewa Bogusz-Moore z Instytutu Adama Mickiewicza.
rozwiń zwiń