X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Diego Velazqueza dziwne gry z przestrzenią

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2015 11:00
W wieku 19 lat Diego Velazquez namalował obraz "Scena kuchenna z Chrystusem w domu Marii i Marty". Zastosował tam trick, który towarzyszył mu do końca życia...
Audio
  • Grażyna Bastek o obrazie "Scena kuchenna z Chrystusem w domu Marii i Marty” Velázqueza (Jest taki obraz/Dwójka)
Obraz Scena kuchenna z Chrystusem w domu Marii i Marty
Obraz "Scena kuchenna z Chrystusem w domu Marii i Marty"Foto: Wikimedia/cc

Jak mówiła dr Grażyna Bastek, Velázquez we wczesnych, sewilskich płótnach pochłonięty był koncepcją obrazu o skomplikowanej, nie do końca oczywistej przestrzeni malarskiej. To, co powinno być najważniejsze - na przykład scena religijna - widoczne jest w oddaleniu, przez otwór w ścianie, a może w odbiciu w lustrze, a może w obrazie wiszącym na ścianie...

- W "Scenie kuchennej z Chrystusem w domu Marii i Marty" na pierwszym planie mamy niezwykły realizm, czyli w tym wypadku dwie kobiety: kucharkę, która uciera czosnek, i za nią starszą kobietę, zwracającą jej uwagę na coś istotnego - tłumaczyła gość Dwójki. - W tle natomiast dzieją się rzeczy ważne, ale są rozmazane, nie do końca wiemy z czym mamy do czynienia - zaznaczyła dr Grażyna Bastek.

***

Tytuł audycji: Jest taki obraz

Prowadził: Michał Montowski

Gość: dr Grażyna Bastek

Data emisji: 29.03.2015

Godzina emisji: 10.30

mr/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Co się wydarzyło w pracowni Boznańskiej?

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 12:00
– W żadnym innym obrazie przedstawiającym pracownię malarka nie umieściła takiej intrygi – mówiła dr Grażyna Bastek o obrazie "Pracownia w Monachium" Olgi Boznańskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Flirty i swawole w "Ogrodzie miłości" Rubensa

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2015 13:30
Przyjemność ziemskiej miłości, piersi Wenus i mnóstwo Amorków... – To jeden z najwspanialszych i chyba najbardziej zmysłowych obrazów Rubensa – mówiła dr Grażyna Bastek.
rozwiń zwiń