X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Mendelssohn był zbyt optymistyczny jak na romantyka"

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2018 10:53
- Jego koncerty fortepianowe są bardzo niedoceniane. Być może dlatego, że są lekkie, radosne, pełne ujmujących melodii i błyskotliwych pasaży - mówił w Dwójce francuski pianista Bertrand Chamayou.
Audio
  • Bertrand Chamayou o swoim debiucie na Festiwalu BBC Proms (Letni festiwal muzyczny/Dwójka)
Portret Felixa Mendelssohna (fragm.) autorstwa Eduarda Magnusa, 1833 r.
Portret Felixa Mendelssohna (fragm.) autorstwa Eduarda Magnusa, 1833 r.Foto: Wikimedia Commons

Bertrand Chamayou wykonał Koncert fortepianowy g-moll na festiwalu BBC Proms. Pianista zwrócił uwagę, że utwór ten nie jest typowy dla twórczości romantyków. - Zupełnie nie wpisuje się w romantyczne standardy. Nie ma w nim patosu, emfazy jak u Chopina, czy Schumanna. Mendelssohn nigdy nie zamierzał  dołączyć do wyznawców nowej szkoły Liszta, która apologizowała pokazową wirtuozerię i dramatyzm. Mendelssohn jest zaś zupełnie inny, ale według mnie to wcale nie umniejsza wartości tej muzyki.

Muzyk wyjaśnił w audycji, dlaczego dla Mendelssohna stylistyka romantyczna nie była czymś naturalnym. Bertrand Chamayou zwrócił też uwagę na nietypowe rozwiązania zastosowane przez kompozytora Koncercie fortepianowym g-moll.

***

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Gość: Bertrand Chamayou (pianista)

Data emisji: 20.07.2018

Godzina emisji: 21.20

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni Festiwal Muzyczny".

bch/pg


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Trio Mendelssohna najlepiej grali przed wojną

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2015 18:00
Jurorzy Płytowego Trybunału Dwójki za najlepsze nagranie Tria fortepianowego d-moll op. 49. Feliksa Mendelssohna uznali to, którego dokonano w roku 1927.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wybrano najlepszy "Sen nocy letniej" Mendelssohna

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2016 10:00
"Płytowy Trybunał Dwójki", wysłuchawszy kilku wykonań szekspirowskiej kompozycji Felixa Mendelssohna, zdecydował.
rozwiń zwiń