X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Matheus Pompeu: nie zgadzam się z opinią na temat "Korsarza"

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2019 12:43
- Tytułowa postać, którą gram to rola wymagająca zarówno z punktu widzenia wokalnego, jak i psychologicznego - mówił w Dwójce tenor, który wziął udział w inscenizacji rzadko wykonywanej opery Giuseppe Verdiego na festiwalu "Chopin i jego Europa".
Audio
  • Matheus Pompeu o operze "Korsarz" (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
Matheus Pompeu
Matheus PompeuFoto: materiały prasowe/archiwum Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina

Śpiewak nie podzielił opinii, jakoby wadą opery "Korsarz" była nadmierna przewaga uczuć nad akcją sceniczną. - Moim zdaniem uczuciowość jest jednym z najważniejszych elementów każdej opery i im jest go więcej, tym lepiej. To właśnie emocje są dla odbiorcy czymś, co do niego przemawia, są zrozumiałe i dzięki nim może odnieść sytuację sceniczną do swojego życia, zaangażować się osobiście w sztukę.

Matheus Pompeu zwrócił uwagę na trudność psychologiczną związaną z graną przez niego postacią Corrado. - Tytułowy korsarz w swoim życiu stracił wszystko – honor, ukochaną… nic mu nie pozostało. W końcu nie jest w stanie dłużej dźwigać tego ciężaru i wybiera śmierć jako jedyną drogę ocalenia. Uważam, że to przepiękna opera, o bardzo poruszającej treści.

W wywiadzie artysta porównał bohatera opery Verdiego do słynnego wojownika z filmu "Waleczne serce" i mówił o wyzwaniach aktorskich związanych z tą rolą , ale też miłości do postaci z opery Stanisława Moniuszki.

***

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Gość: Matheus Pompeu (śpiewak)

Data emisji: 24.08.2019

Godzina emisji: 21.15

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni Festiwal Muzyczny".

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Howard Shelley: kocham orkiestry

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2019 12:00
- Nie wiem, czy w ludzkim życiu może być coś piękniejszego niż współtworzenie organizmu składającego się z kilkudziesięciu osób; organizmu, który oddycha wspólnie, którego każda część musi współpracować z pozostałymi. Kiedy ta machina rusza, nie ma nic bardziej ekscytującego. I tylko chyba bardzo trudnej publiczności nie udziela się ta ekscytacja - mówił w gość "Letniego Festiwalu Muzycznego", brytyjski dyrygent i pianista.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eric Lu: Bach jest największy, ale kocham Mozarta

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2019 14:06
- Niezwykłość muzyki Mozarta polega m.in. na tym, że każda nuta i każdy akord mają ogromne znaczenie - mówił w Dwójce amerykański pianista, który na festiwalu "Chopin i jego Europa" wykonał Koncert fortepianowy A-dur wiedeńskiego klasyka.
rozwiń zwiń