X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Zły czas dla rzeźby, sztuki zbyt kosztownej"

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2018 16:48
- Drogi rozwoju XIX-wiecznej rzeźby biegły zupełnie inaczej, niż malarstwa i była sztuką upośledzona na wiele sposobów. Brak państwowego mecenatu i bogatych fundatorów odbijał się na niej, bo jest sztuką kosztowną – mówiła w Dwójce prof. Maria Poprzęcka.
Audio
  • Trudny wiek dla polskiej rzeźby (Galeria wyobraźni/Dwójka)
Pomniki Adama Mickiewicza w Krakowie (L) i Warszawie (P)
Pomniki Adama Mickiewicza w Krakowie (L) i Warszawie (P)Foto: Shutterstock
wyspianski witraże 1200.jpg
Szczęśliwa godzina malarstwa polskiego

Kolejna "Galeria wyobraźni" poświęcona była historii konkursów rzeźbiarskich na krakowski i warszawski pomnik Adama Mickiewicza, a także trudnej sytuacji rzeźbiarzy na ziemiach polskich w XIX wieku.

- Przed powstaniem listopadowym w Warszawie powstały dwa pomniki ze składek społecznych – księcia Józefa Poniatowskiego i Mikołaja Kopernika i w obu przypadkach nie zwrócono się do polskiego rzeźbiarza, bo by go nie znaleziono. To samo dotyczyło posągów twórców państwa polskiego: Mieszka I i Bolesława Chrobrego - opowiadała prof. Maria Poprzęcka.

Jakie prace mogły powstawać w nieistniejącym kraju? Gdzie można znaleźć przykłady dobrej rzeźby pochodzącej z XIX wieku? Jak artyści szukali okazji do prezentacji swych prac? Czy wychodziły one poza fazę projektów? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Galeria wyobraźni. Opowieści o sztuce polskiej 

Prowadzi: prof. Maria Poprzęcka

Data emisji: 20.05.2018

Godzina emisji: 11.00

pg/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy powstanie park rzeźb Magdaleny Abakanowicz?

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2017 18:00
- To nie musiałoby być w Warszawie. Jej rzeźby najlepiej prezentują się w naturze - mówił w Dwójce Mariusz Knorowski z Muzeum Plakatu w Wilanowie, uczestnik dyskusji o potrzebie zabezpieczenia dostępnej w Polsce spuścizny wybitnej polskiej rzeźbiarki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jerzy Kalina. Gawędy mistrza rzeźby

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2018 08:00
W audycji "Zapiski ze współczesności" słuchaliśmy opowieści jednego z najbardziej wszechstronnych polskich artystów: oprócz rzeźby twórca znany jest również jako m.in. malarz, scenograf, autor przedstawień teatralnych, animacji i filmów dokumentalnych.
rozwiń zwiń