X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Amerykański agent w Zurychu

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2014 10:00
W czwartek przypomnimy listopadowy koncert Zurich Tonhalle Orchestra pod dyrekcją Davida Zinmana. W programie między innymi utwory pioniera amerykańskiej awangardy - Charlesa Ivesa.
Amerykański agent w Zurychu
Foto: Glow Images/East News

W dzień siedział w biurze. Zarabiał na życie jako pracownik firmy ubezpieczeniowej. Nocami komponował. Odkryty u schyłku życia, stał się sensacją i został obwołany czołowym amerykańskim twórcą. Pisząc do szuflady, z dala od życia muzycznego, Ives wyprzedził wiele osiągnięć kompozytorów europejskich: Strawińskiego i Debussy'ego, ale przede wszystkim Schönberga, Berga i Weberna. Z całkowitą swobodą łączył rozmaite pomysły, nie próbował stworzyć nowego systemu muzyki, nowej teorii, komponował po prostu tak, jak chciał, w sposób nieskrępowany.

Niemal przez całe twórcze życie Charles Ives komponował pieśni. Wydał je potem własnym sumptem. Do dziś należą one do najważniejszych utworów w tym gatunku w całej literaturze amerykańskiej. Między innymi ich wybór - obok zaskakującej niekonwencjonalnymi zwrotami muzycznej akcji oraz quasi-kolażowymi fakturami IV Symfonii - zabrzmiały w Zurychu.

Na retransmisję zaprasza Joanna Grotkowska.

Program:

Bernd Alois Zimmermann Musique pour les soupers du Roi Ubu

Charles Ives Pieśni, IV Symfonia

Wyk: Moritz Leuenberger - narrator; Detlef Roth - baryton; Florian Hoelscher - fortepian; Zurich Sing-Akademie, Zurich Tonhalle Orchestra, dyr. David Zinman

(Koncert z Tonhalle w Zurychu, 15.11.2013)

10 kwietnia (czwartek), godz. 19.30-21.30, wprowadzenie o 19.00

mm/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pieśń o ziemi

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2011 18:31
Arcydzieło Gustava Mahlera w znakomitym wykonaniu. Soliści to Peter Seiffert i Thomas Hampson.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Andrzej Panufnik szukał natchnienia w... rutynie

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2014 12:00
- On konsekwentnie twierdził, że inspiracja nie przychodzi sama. Trzeba ją wywołać - wspominała swojego małżonka Lady Camilla. Rodzinne gniazdo Panufników w Twickenham odwiedzili Barbara Schabowska i Michał Nowak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak się odchodzi po 20 latach? Wspomnienia Marka Mosia

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2014 11:50
- Ja do dziś przepraszam kolegów za stres, jakiego doznali przez tę sytuację - w "Notatniku Dwójki" znakomity skrzypek i dyrygent wspominał swoje odejście z Kwartetu Ślaskiego i dalsze losy związane z Orkiestrą Kameralną Aukso.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szymański: świat nie ma sensu? Może chociaż mikrokosmos mojego utworu ma....

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2014 12:00
- Być może pisanie muzyki jest, podobnie jak filozofia czy nauki przyrodnicze, uczestniczeniem w rozpaczliwym wysiłku nadawania znaczenia czemuś, co być może żadnego znaczenia nie ma - mówił przed laty wybitny polski kompozytor, który w tym roku kończy 60 lat.
rozwiń zwiń