Polskie Radio
Section05

Waldemar Modestowicz

"Siostra Hioba". Słuchowisko Marty Rebzdy w reżyserii Waldemara Modestowicza

"Dla mnie były dwie Basie. Jedną pamiętam do czasu śmierci Grzesia, a potem była Basia radykalnie inna. Jakby się jej rozpękło serce, mózg, wszystko. Niewiele było w tej drugiej z tej pierwszej. Któregoś razu Baśka spała w swoim pokoju, ja w pokoju Grzesia. Ja wcześniej do tego momentu nie byłam świadkiem żadnych jej manifestacji bólu, a w nocy ona przyszła do mnie, wtuliła się we mnie i wyła i wyła. Tak jak suka, która wraca do pustego gniazda. Nie ma słów na taką sytuację. Można ją było tylko utulić i być. I tak wszystko to za mało no, bo tego się przeżyć nie da”.
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia słuchowisko TEATR Marta Rebzda Maciej Kubera Piotr Moss Anna Dereszowska Adam Ferency Wiktor Zborowski Mariusz Bonaszewski Wojciech Melzer Piotr Grabowski Leon Charewicz Ewa Konstancja Bułhak Maciej Maciejewski Fabian Kocięcki Krzysztof Dracz

Nagradzane słuchowiska, wybitni twórcy i ponad 160 premier rocznie. Teatr Polskiego Radia ma 98 lat

Teatr Polskiego Radia rozpoczął działalność 29 listopada 1925 roku, nadając pierwsze słuchowisko - "Warszawiankę" Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Mikołaja Kaszyna, ówczesnego kierownika programowego radia. Audycja uświetniła obchody 95. rocznicy wybuchu powstania listopadowego. Odegrano ją na żywo i nie została utrwalona. Relacje o spektaklu pochodzą ze wspomnień świadków i recenzji krytyków. 
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia Polskie Radio Janusz Kukuła aktorzy reżyser Jan Maklakiewicz Roman Palester Tadeusz Sygietyński Aleksander Bardini Zbigniew Kopalko Melchior Wańkowicz Maria Kuncewiczowa Jerzy Szaniawski Witold Hulewicz Andrzej Piszczatowski Jan Warenycia

"Nowy taniec La-ba-da". Słuchowisko Janusza Głowackiego w adaptacji i reżyserii Waldemara Modestowicza

Opowiadanie Janusza Głowackiego „Nowy taniec La-ba-da” powstało pod koniec lat sześćdziesiątych zeszłego stulecia, w czasach Peerelu. Głowacki był bystrym obserwatorem i miał świetne ucho do dialogów. Podglądał ludzi, słuchał ich uważnie i zapamiętywał. Był ciekawy życia, bywał w różnych środowiskach, tych elitarnych, stołecznego światka artystyczno-literackiego, ale też nie stronił od marginesu życia mieszkańców przedmieść i tak zwanej zapyziałej prowincji.
Zobacz więcej na temat:  Teatr Polskiego Radia RepertuarTeatruPR2023 TEATR słuchowisko Janusz Głowacki Maciej Kubera Teresa Skoczylas Antoni Pawlicki Michalina Łabacz Lidia Sadowa Fabian Kocięcki Maciej Zuchowicz Jacek Braciak Michał Sitarski Mateusz Rusin Piotr Grabowski