Polskie Radio
Section05
gry komputerowe

Przenieść miasto do świata gry. Karolina Kuzia-Rokosz

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Karoliną Kuzią-Rokosz, twórczynią gry Thaumaturge, ze studia Fools Theory. Gra przenosi nas w realia Warszawy z początku XX wieku. Czy da się stworzyć idealną (a przy okazji grywalną) rekonstrukcję cyfrową miasta? Jakich narzędzi i materiałów używają dziś twórcy, chcący przenieść graczy w głąb historii? Oraz jak odnaleźć się jako kobieta w zdominowanej przez mężczyzn branży gier wideo? O tym wszystkim w dzisiejszym Samograju!
Zobacz więcej na temat:  gry komputerowe Radosław Nałęcz

Kontrola rodzicielska w smartfonach, tabletach, komputerach. Co warto wiedzieć?

Bardzo młodzi ludzie są często dużo bieglejsi w obsłudze komputerów, tabletów czy telefonów niż ich opiekunowie. Jak zatem walczyć z niepożądanymi treściami, do których za pośrednictwem sieci mogą mieć dostęp najmłodsi?
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka smartfony komputery tablety bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo w internecie cyberbezpieczeństwo kontrola rodzicielska dzieci młodzież społeczeństwo media społecznościowe gry komputerowe pornografia cyfryzacja

ANALIZA Zachwyca, ale też przeraża. Poznaj możliwości nowego silnika sztucznej inteligencji Sora AI, który tworzy filmy

Fotorealistyczne filmy wideo są już możliwe dzięki sztucznej inteligencji. Gigant branży, firma OpenAI zaprezentował "Sora AI", model, który może zmienić branżę filmową i nie tylko. Nowy model szokuje jakością, ale budzi też wiele kontrowersji. Na szczegóły zwracają uwagę eksperci, przestrzegając też przed zagrożeniami i deepfake’ami.
Zobacz więcej na temat:  SZTUKA FILM technika technologia sztuczna inteligencja społeczeństwo NAUKA Przemysław Goławski deepfake dezinformacja media ŚWIAT gry komputerowe