Olimpiada Medialna - II edycja

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2013 10:00
Uczestnicy będą walczyć w IV etapach o indeksy dwóch uczelni.
Olimpiada Medialna - II edycja
Foto: Materiały Organizatora

Podczas I edycji Olimpiady Medialnej motywem przewodnim była kwestia cyfryzacji telewizji naziemnej w Polsce. Podczas II edycji organizatorzy chcieliby poruszyć równie ważne zagadnienia medioznawcze, tzn. media publiczne. Od wielu miesięcy trwa dyskusja na temat abonamentu radiowo - telewizyjnego, szerzej wokół problemu misji mediów publicznych we współczesnym świecie.

Organizatorzy oczekują, że jeszcze przed rozpoczęciem Olimpiady uczestnicy zastanowią się nad rolą mediów takich jak prasa, radio i telewizja, ale w kontekście ich znaczenia w obecnej dekadzie Web 2.0, mediów społecznościowych, technologii mobilnych. Wreszcie chcą sprowokować dyskusję nad tym, co mogą znaczyć te pojęcia w perspektywie ewolucji mediów, np. w 2050 roku.

Dwa pierwsze dwa etapy odbywają się całkowicie wirtualnie (marzec i kwiecień 2013), z wykorzystaniem internetowego systemu egzaminowania.

I etap, który rozpocznie się w piątek 1 marca, to test złożony łącznie z 50 pytań, z podziałem na 40 pytań za 1 punkt i 10 pytań za 2 punkty. Wszystkie pytania oparte są na jednolitym schemacie dwóch odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Udzielenie błędnej lub niepoprawnej odpowiedzi będzie skutkować nieprzyznaniem punktów. Nie będą przyznawane punkty ujemne. Łącznie można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Lista Rankingowa wraz z listą Uczestników, którzy utrzymali kwalifikację do zawodów drugiego stopnia zostanie ogłoszona najpóźniej trzy dni robocze po zakończeniu testu, tj. do środy 6 marca włącznie. Opublikowana będzie na stronie serwisu internetowego Olimpiady Medialnej.

Trzeci i czwarty, finałowy etap Olimpiady Medialnej (kwiecień i czerwiec 2013), będzie polegał na ocenie przez profesjonalne jury dwu prac własnych najlepszych uczestników konkursu, jednej powstałej w domu (na jej przygotowanie będą mieli blisko miesiąc) i drugiej powstałej w zespole utworzonym podczas warsztatów poprzedzających galę finałową. Planowana jest także debata oxfordzka.  

Nagrodami są trzy indeksy Uniwersytetu im. kard. S. Wyszyńskiego oraz dwa indeksy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Więcej szczegółów znajduje się TUTAJ >>> Patronem medialnym konkursu jest Polskie Radio.

Czytaj także

"Masz i pomyśl" od WWO

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2013 09:30
Kultowy album, po wielu latach doczekał się w pełni zasłużonej, dwupłytowej reedycji.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Arnold Schwarzenegger i "Pamięć Absolutna"

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2013 12:00
Gwiazdor kina akcji zdradza szczegóły swojej kariery...
rozwiń zwiń
Czytaj także

Droga na Harvard - IV edycja

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2013 11:00
Prestiżowy konkurs, który od trzech lat przykuwa uwagę tysięcy młodych ludzi.
rozwiń zwiń
Czytaj także

PAIHIVO "Diferent Stajl"

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2013 09:30
Tytuł płyty nawiązuje do zupełnie innego stylu grania muzyki reggae.
rozwiń zwiń