X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Edward "dwie twarze" Norton. Kameleon z dyplomem Yale

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2019 15:50
Kino lat 90. ma jego twarz, choć on sam na ekranie pojawił się dopiero w 1996 w "Lęku pierwotnym". - Dla Edwarda Nortona zaczął się wtedy czas intensywnej pracy pod okiem świetnych reżyserów, u boku uznanych aktorów i w produkcjach, które przeszły do historii kina - mówi autorka bloga "Zwierz popkulturalny".
Audio
  • Psychopatyczny romantyk. O aktorstwie Edwarda Nortona (Hrapkowidz/Czwórka)
Amerykański aktor, reżyser i producent filmowy Edward Norton podczas spotkania z twórcami filmu Osierocony Brooklyn, w ramach 27. edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Energa Camerimage 2019 w Centrum Kulturalno-Kongresowym Jordanki w Toruniu
Amerykański aktor, reżyser i producent filmowy Edward Norton podczas spotkania z twórcami filmu "Osierocony Brooklyn", w ramach 27. edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych "Energa Camerimage 2019" w Centrum Kulturalno-Kongresowym "Jordanki" w Toruniu Foto: PAP/Tytus Żmijewski

Norton kradnie film

Zanim zadebiutował w kinie, szkolił swoje umiejętności w Nowym Jorku, gdzie z przyjaciółmi wystawiał sztuki Edwarda Albee. Kiedy aktorzy występowali w jednym z przedstawień w Hollywood, trwały poszukiwania młodego człowieka, który mógłby zagrać u boku Richarda Gere'a w thrillerze sądowym "Lęk pierwotny". - Rzadko się zdarza, żeby debiutant ukradł cały film. A tak właśnie było. Wtedy też okazało się, że charyzma Nortona nie pozwoli mu być aktorem jednej roli. Że to osobowość, której nie da się przegapić na ekranie i która bezbłędnie wybiera dla siebie kreacje - tłumaczy Katarzyna Czajka-Kominiarczuk. 

Sztuka grania rozumem, a nie trzewiami

Błażej Hrapkowicz podkreśla także, że to, co wyróżnia Nortona na tle innych aktorów, to rodzaj grania. - Aktorstwo Nortona nie ma nic wspólnego z aktorstwem Marlona Brando, czy Jacka Nicholsona. Tu nie chodzi o "grę z trzewi", tylko z rozumu - wyjaśnia krytyk filmowy i gospodarz programu. - To aktor inteligencki z dyplomem z Yale - podsumowuje.

Edward Norton jak Krzysztof Kieślowski

W listopadzie 50-letni już aktor gościł na festiwalu EnergaCAMERIMAGE. Zaprezentował tam swój najnowszy obraz "Osierocony Brooklyn", którego jest scenarzystą, reżyserem, producentem i w którym gra główną rolę. W Toruniu Edward Norton odebrał także Nagrodę im. Krzysztofa Kieślowskiego. Wyróżnienie to przyznawane jest nonkonformistycznym aktorom, którzy tak jak Kieślowski w filmach odkrywają piękno, tragizm i kruchość człowieka. 

W audycji także Beata Kwiatkowska podsumowała tegoroczną odsłonę American Film Festival - POSŁUCHAJ >>>

***

Tytuł audycji: Hrapkowidz

Prowadzi: Błażej Hrapkowicz

Gość: Katarzyna Czajka-Kominiarczuk (autorka bloga "Zwierz popkulturalny")

Data emisji: 17.11.2019

Godzina emisji: 14.15

kul/ac



Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

13. Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków. "To kino uniwersalnych wartości"

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2019 14:06
13 listopada w Warszawie rusza Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków. - Szukamy kina, które mówi językiem przystępnym i korzysta z wielu gatunkowych form, a jednocześnie jest podszyte aktualnymi społecznymi i politycznymi tematami - mówiła selekcjonerka tegorocznej odsłony festiwalu Jagoda Murczyńska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

James Dean zagra w filmie wojennym 64 lata po swojej śmierci

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2019 13:32
Po 64 latach od śmierci James Dean kolejny raz  pojawi się na dużym ekranie.
rozwiń zwiń