Lidia Zamyłko: zamknij oczy i oddychaj prawidłowo

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2020 11:10
Kwiecień to wyjątkowy czas dla maturzystów. W tym roku jest wyjątkowo nerwowo. Lidia Zamyłko proponuje, by sięgnąć po prawidłowy oddech, który pozwala się zrelaksować. 
Audio
  • Lidia Zamyłko opowiada o ćwiczeniach oddechowych (Rozbiegani/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: lzf/Shutterstock.com
Obejrzyj
Lidla Zamyłko zaprasza do ćwiczeń oddechowych
shutterstock bieganie biegacze dom 1200.jpg
W ćwiczenia w domu zaangażuj całe ciało


Słysząc nazwę "ćwiczenia oddechowe" nie odbieramy ich zbyt poważnie i nie za bardzo umiemy je sobie wizualizować. - Ćwiczenia oddechowe to nic innego, jak wykonywanie wdechów i wydechów, tylko tu będzie jak z gimnastyką - wyjaśnia Lidka Zamyłko. - Mamy określoną liczbę ruchów, w określonych sekwencjach, w określonej choreografii. W przypadku ćwiczeń oddechowych będą to wdechy i wydechy wykonywane wg określonych wzorców, w określonej pozycji - siedzącej, leżącej itp. Wzorzec określa nam też np. długość wdechu w stosunku do wydechu i na odwrót, liczbę oddechów na minutę, albo czy oddychamy przez nos czy usta - dodaje. 


Lidia Zamyłko. fot. archiwum prywatne Lidia Zamyłko. fot. archiwum prywatne

Nauka prawidłowego oddychania czy trening takiego oddychania jest dla wszystkich Lidia Zamyłko

Trenerka w Czwórce poleca ten trening każdemu, mimo że każdy z nas umie oddychać. Jednak, gdy każdy z nas ma odpowiedzieć na pytanie: "czy umiesz prawidłowo oddychać" to odpowiedź nie jest już taka oczywista. - Prawdopodobnie 90 procent społeczeństwa nie umie ani prawidłowo siedzieć, ani prawidłowo oddychać - mówi rozmówczyni Ady Janiszewskiej. - Ja zachęcam do wykonywania ćwiczeń oddechowych, by poprawić swój nastrój, odzyskać kontrolę nad swoim organizmem. Moc ćwiczeń oddechowych jest ogromna - dodaje. 


karina terzoni karolina erdmann 1200.jpg
Karolina Erdmann serwuje trening na trudny czas

Dzięki prawidłowemu oddechowi możemy eliminować, albo redukować, np. bezsenność, bóle, napięcie mięśniowe, lęki, stresy, blokady w organizmie. Możemy odzyskać energię. Dodatkowym ich atutem jest to, że przynoszą szybki efekt, dotleniają nasz organizm. 

ZOBACZ TAKŻE Plogging - moda na ekologiczne bieganie >>>

- W przypadku głębokiego oddechu organizm pobiera 10 razy więcej powietrza, niż w przypadku oddechu płytkiego, który jest charakterystyczny dla sytuacji stresowych - wyjaśnia ekspert. - Warto organizm dotleniać. Sam mózg, do prawidłowej pracy zużywa 80 procent tlenu, który pobieramy przy wdechu - dodaje. 

Lidia Zamyłko specjalnie dla Czwórkowych słuchaczy przygotowała wyjątkowy trening. Zapraszamy. 

***

Tytuł audycji: Rozbiegani

Prowadzi: Karina Terzoni

Gość: Lidka Zamyłko

Data emisji: 17.04.2020

Godzina emisji: 9.47

pj/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zabierz rodzica na trening sportowy

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2019 10:05
- Przez parę ładnych lat mówiono mi, że nic mi nie wolno, a w którymś momencie powiedzieli mi, że muszę się ruszyć. To wykorzystał mój syn i zaprowadził mnie na trening. I zostałam - wspomina Anna Borowska-Tomczyk, trenująca seniorka. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Olga Łyjak i jej życie w nieustającym górskim biegu

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2019 14:09
Z miłości do gór i biegania porzuciła poukładane życie i przeprowadziła się ze stolicy do Kościeliska, by móc trenować bliżej przyrody i trochę "zwolnić". - Po treningu znów jednak zamieniam się w panią mecenas. Zakładam szpilki, togę i prowadzę sprawy przed sądem - mówiła Olga Łyjak. 
rozwiń zwiń