Mateusz Grzesiak. Jak wprowadzić dobre nawyki?

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2015 16:50
Wyobraź sobie, że kilka razy w tygodniu z uśmiechem i bez zmuszania się idziesz na siłownię, gotujesz zdrowy obiad albo uczysz się języka obcego. Niewykonalne? Bzdura!
Audio
  • Mateusz Grzesiak o kształtowaniu dobrych nawyków (Się mówi/Czwórka)
Mateusz Grzesiak radzi, jak osiągnąć życiową harmonię i spełnienie
Mateusz Grzesiak radzi, jak osiągnąć życiową harmonię i spełnienieFoto: Archiwum prywatne

Wiele prawdy jest w powiedzeniu, że najtrudniejsze są początki. Po pewnym czasie powtarzane czynności wchodzą nam w krew i wytwarza się mechanizm podobny do uzależnienia.

- Bardziej optymistyczne teorie mówią, że aby zbudować nawyk potrzeba 2-3 tygodni, pesymistyczne wskazują na 2 miesiące. W każdym razie jeżeli będę coś robił z odpowiednią intensywnością, to mam gwarancję, że mój mózg to zautomatyzuje - tłumaczy Mateusz Grzesiak.

Ekspert wyjaśnia też, dlaczego dobrze by było zapisywać swoje postanowienia w kalendarzu i z jakiego powodu nie warto nazywać ich wyzwaniami.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Gość: Mateusz Grzesiak (psycholog, międzynarodowy trener rozwoju osobistego)

Data emisji: 23.12.2015

Godzina emisji: 15.00

mg

Czytaj także

Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2015 17:15
Ludzki mózg jest leniwy, dlatego nowo poznane osoby czy zjawiska błyskawicznie kojarzy z tym, co już zna, a następnie umieszcza w odpowiednich szufladkach. Psycholog Mateusz Grzesiak podpowiada, jak wykorzystać tę właściwość mózgu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mateusz Grzesiak radzi, jak budować pewność siebie

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2015 08:14
Jeśli porównujemy się z innymi i wypadamy na ich tle blado, warto wypisać swoje osiągnięcia na kartce i czytać. O innych skutecznych metodach na budowanie swojego ego mówił w Czwórce trener osobisty Mateusz Grzesiak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak walczyć ze stresem? Oto sprawdzone sposoby

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2015 16:32
- Stres wynika z czarnowidztwa, określonych lęków. Trzeba odróżniać fakty od własnych opinii i kontrolować myśli, wtedy będzie się on pojawiał wyłącznie w momentach realnego zagrożenia - mówił psycholog i trener osobisty Mateusz Grzesiak.
rozwiń zwiń