X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2015 17:15
Ludzki mózg jest leniwy, dlatego nowo poznane osoby czy zjawiska błyskawicznie kojarzy z tym, co już zna, a następnie umieszcza w odpowiednich szufladkach. Psycholog Mateusz Grzesiak podpowiada, jak wykorzystać tę właściwość mózgu.
Audio
  • Mateusz Grzesiak o tym, jak zrobić na kimś dobre pierwsze wrażenie (Się mówi/Czwórka)
Pierwsze wrażenie bardzo często bywa błędne
Pierwsze wrażenie bardzo często bywa błędneFoto: Glow Images/East News

Jak mówi Grzesiak, szacuje się, że mniej więcej w 0,03 sekundy mózg potrafi stwierdzić, czy dana osoba wchodzi w jedną z dwóch kategorii: czy jest sympatyczna albo kompetentna.

- Osoba sympatyczna jest uśmiechnięta, ma otwartą postawę ciała, gestykuluje, używa emocjonalnego słownictwa. Kompetencja to dla odmiany głębia intelektualna. Człowiek kompetentny mówi o faktach, liczbach, wykonuje mniej gestów, buduje dystans. Kluczem jest połączenie tych dwóch ekstremów i pokazanie się jako osoba, która jest miła i ma coś ciekawego do powiedzenia - wyjaśnia Mateusz Grzesiak.

Ekspert wyjaśnia też, po ilu sekundach mózg uznaje proces szufladkowania za zakończony. Podpowiada także, w jaki sposób możemy "wyjść z szuflady", jeśli nieświadomie wywarliśmy na kimś niekorzystne wrażenie.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Goście: Mateusz Grzesiak (psycholog, trener rozwoju osobistego)

Data emisji: 28.10.2015

Godzina emisji: 15.00

mg/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mateusz Grzesiak: jestem po to, żeby zmienić świat

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2015 14:40
Najpopularniejszy w Polsce coach Mateusz Grzesiak przekonuje, że szczęście każdy musi znaleźć sam i zdradza, że chce dokonać zmiany w myśleniu Polaków.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Grzesiak: Dobry lider to osoba empatyczna

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2015 19:40
Autorytarny model przywództwa, w którym pracownik ślepo wypełnia nawet najbardziej absurdalne zarządzenia szefa, odchodzi do lamusa. Dziś liczy się umiejętność budowania relacji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak oceniać uczniów? "Jedynki są nieskuteczne!"

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 14:00
Od tego roku szkolnego uczniowie mogą być oceniani opisowo. - System cyfrowy nie przekazuje informacji zwrotnej, a to podstawa, żeby uczeń wiedział co umie, a czego nie - wyjaśniają zaproszeni do studia pedagodzy.
rozwiń zwiń