X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak nie ulec manipulacjom gastronomicznym?

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2017 14:00
Odpowiednie światło, nastrojowa muzyka, dobrze skomponowane menu i przede wszystkim wykwalifikowana obsługa kelnerska – właściciele restauracji stosują wiele metod, by przyciągnąć klienta i zarobić jak najwięcej.
Audio
  • Sztuczki restauratorów - czy warto się przed nimi bronić? (Dajesz radę/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/Rawpixel.com

Dr Dagmara Stangierska autorka raportu: "Manipulacje w gastronomii - czy wiesz dlaczego to właśnie jesz?" opowiadała na antenie radiowej Czwórki na co zwraca uwagę przy ocenie restauracji, w której gości - W przypadku nowych restauracji mój ogólny niepokój budzi brak ruchu i zapach. Sprawdzam też poziom obsługi kelnerskiej prosząc, żeby coś mi polecono - w większości restauracji jest to próba polecenia dania dnia - mówiła.  

Dagmara Stangierska Restauracja to nie dom. W tym przypadku w grę wchodzą zupełnie inne standardy. Tu nie powinno mieć miejsca odświeżanie żywności i różnego rodzaju manipulacje. Jako klient restauracji oczekuję, że produkt został dla mnie przygotowany świeżo

Na czym polegają działania marketingowe, które są stosowane w restauracjach? - Jako Polacy mamy tendencję do zwracania uwagi na dania o obco brzmiących i poetyckich nazwach. Zupełnie inaczej sprzeda się "śledzik pod pierzynką" niż "śledź w śmietanie". Takie opisy, mają za zadanie utrudnić wybór. Klient jest wtedy zmuszony do poproszenia o opinę kelnera, który podpowie co powinien wybrać - zwróciła uwagę ekspertka. 

Jak powinno być skonstruowane dobre menu? Czy oprawa muzyczna ma wpływ na to, ile czasu spędzamy w restauracji? W audycji podpowiadamy także, czy warto korzystać z promocji i ofert specjalnych. Zapraszamy do wysłuchania nagrania.

***

Tytuł audycji: Dajesz radę

Prowadzi: Marta Hoppe

Materiał opracował: Konrad Siwik

Gość: dr Dagmara Stangierska z Samodzielnej Pracowni Organizacji i Ekonomiki Ogrodnictwa SGGW, autorka raportu "Manipulacje w gastronomii - czy wiesz dlaczego to właśnie jesz?"

Data emisji: 13.10.2017

Godzina emisji: 14.07

ac/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak urządzać ogródki restauracyjne?

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2017 14:00
Na ten temat rozmawialiśmy z zaproszoną do audycji "Droga przez mąkę" architekt i antropolog kultury Anną Rumińską.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ma bardziej stresującą pracę niż neurochirurg - kelner

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2017 17:15
Doradza i opiekuje się gośćmi restauracji. Prezentuje dania przygotowane przez szefa kuchni. Od niego w dużej mierze zależy, co klient sobie pomyśli o danym miejscu i czy odwiedzi je po raz kolejny.
rozwiń zwiń