Kajetan Kajetanowicz wie, jak jeździć optymalnie

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2011 17:59
Tym razem Rajdowy Mistrz Polski w rozmowie z Kubą Marcinowiczem zdradzał, za pomocą jakich zabiegów możemy na co dzień jeździć ekonomicznie, a za tym ekologicznie.
Audio
  • Rozmowa z Kajetanem Kajetanowiczem o optymalnej jeździe

Optymalna jazda wiąże się z pokonywaniem jak największej liczby kilometrów zużywając przy tym jak najmniejszą ilość paliwa – tłumaczy rajdowiec. Jak przyznaje, w sposób ekonomiczny stara się jeździć na co dzień, jak również podczas rajdów.

Jednym z zabiegów, który pomaga w optymalnej, ekonomicznej jeździe jest płynności poruszania się na drodze. – Jeżeli wiemy, że będziemy musieli za chwilę hamować, to nie dodawajmy agresywnie gazu – zwraca uwagę Kajetan Kajetanowicz.

Na optymalną jazdę wpływ ma także ciężar naszego samochodu. W związku z tym gość "Czwartego wymiaru" radzi aby nie wozić w bagażniku zbędnych przedmiotów. – Na przykład butów narciarskich w lato – mówi. Co więcej, jeżeli mamy na samochodzie bagażnik, a z niego nie korzystamy, to opłaca się go zdjąć gdyż jego ciężar pośrednio wiąże się z większą ilością zużywanego przez samochód paliwa.

Chcą jeździć ekonomicznie warto też zwrócić uwagę na opory toczenia i związane z tym ciśnienie w oponach, jak również sprawny układ hamulcowy i ułożenie łożysk.

Więcej w rozmowie z Kajetanem Kajetanowiczem.

ap

Czytaj także

Kajetan Kajetanowicz w Czwórce

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2011 20:02
Rajdowy Mistrz Polski w audycji Czwarty Wymiar opowiada o technologiach, jakie spotkać można w jego sportowym aucie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kajetanowicz: Radzę sobie na głębokich polskich dziurach

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2011 20:02
Rajdowy Mistrz Polski, w kolejnym spotkaniu ze słuchaczami audycji Czwarty Wymiar, opowiada o tym, co najbardziej ceni w swoim sportowym aucie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kajetanowicz: samochód rajdowy jest bezkompromisowy

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2011 18:44
W kolejnej odsłonie spotkania z Rajdowym Mistrzem Polski słuchacze Czwórki dowiedzieli się, co znajduje się wewnątrz rajdowego samochodu i zamiast dostarczać wygody decyduje o szybkości.
rozwiń zwiń